Foto: Per Lange

Vilkår for akkreditering

Er du journalist eller fotograf, og vil du lave redaktionelt arbejde på Roskilde Festival, skal du via dit medie først søge om en akkreditering. Inden du ansøger, bør du kende vores prioriteringer, når vi godkender eller afviser ansøgninger

Cirka 2500 pressefolk, heraf 500 fra udenlandske medier, forventes at dække Roskilde Festival i 2014.

Vi lægger vægt på at få en god sammensætning af seriøse journalister og medier på tværs af genrer og interesser – ikke på at få så mange som muligt til at dække festivalen.

Det er derfor langt fra alle ansøgere, der bliver akkrediteret.

Vi behandler hver modtaget ansøgning om akkreditering kvalitativt og kritisk, og i vores prioriteringer lægger vi vægt på disse kriterier:

  • At mediet fremstår seriøst og professionelt.

  • At ansøgningen beskriver konkrete redaktionelle mål, fokusområder og målgrupper.

  • At den samlede akkrediteringspulje rummer et repræsentativt fokus på Roskilde Festivals kerneområder som musik, frivillighed, kunst, arkitektur, klima, mad, teknologi og innovation m.m.

  • At Roskilde Festival i ansøgningen ikke fremstår som en 'baggrundskulisse' for en aktivitet, der i princippet kunne finde sted hvor som helst.

  • At ansøgeren i tidligere år har sendt os redaktionelt indhold som dokumentation for dækning af festivalen.

  • At ansøgningen er kommet til tiden.

Hvert år modtager vi en mængde ansøgninger om akkreditering fra medier og selskaber, der ønsker at lave større produktioner (f.eks. spillefilmoptagelser og dokumentarfilm) på Roskilde Festival.

Disse ansøgninger tager lang tid for os at behandle, da produktionen typisk stiller anderledes og mere komplicerede behov for service, rådgivning, bevægelighed og adgangsforhold.

Ansøg derfor i meget god tid, når idéen om en større medieproduktion på Roskilde Festival er opstået.

Kan du ikke forstå, hvorfor vi har valgt at afvise din ansøgning om akkreditering til Roskilde Festival 2014, er du velkommen til at kontakte os via e-mail: accreditation@(delete this text from the mail address)roskilde-festival.dk.

Følg med i 2014!

@ Facebook @ Twitter 
@ Instagram @ Nyt på www

Official App: Google Play eller App Store

E-mail
Adgangskode
Husk mig
Glemt password?
Ophavsretten tilhører Roskilde Festival.
Informationerne må alene anvendes til eget ikke-kommercielt brug.
Dette site anvender cookies.
Læs mere om brugen...