Roskilde Festival beder publikum om deres bud på morgendagens stjerner

I 2010 kunne du bl.a. opleve Susanne Sundfør på Pavilion Junior – foto: Steffen Jørgensen
Som noget nyt kan besøgende på Roskilde Festivals hjemmeside komme med ønsker til hvilke kunstnere, de gerne vil se på Pavilion Junior - scenen for upcoming nordiske navne.

Roskilde Festival ser det som en af sine fornemste opgaver at præsentere den nye musik. Pavilion Junior lægger hvert år rammer til ungt talent under warm-up-perioden, i år fra 26.-29. juni.

Booker Stefan Gejsing siger: ”Pavilion Junior er blevet en central platform for nye bands, og opmærksomheden omkring scenen både fra undergrunden og den mere etablerede musikbranche er rigtig stor”.

På Pavilion Junior kan man høre morgendagens navne spille koncerter, inden de måske bliver flyveklare til en af festivalens rigtige scener på et senere tidspunkt. Scenen har været med til at hjælpe nogle af Danmarks største musiknavne på vej, også en stærk række norske navne har spillet på scenen. Alene i 2010 og 2009 har norske favoritter som eksempelvis Susanne Sundfør, Kråkesølv, Kvelertak og Harry’s Gym givet koncert på Pavilion Junior.

Som noget nyt vil Roskilde Festival gerne lægge øre til, hvilke bands publikum gerne vil opleve på Pavilion Junior. Det eneste, man skal gøre, er at klikke ind på Roskilde Festivals hjemmeside, hvor man kan afgive sine ønsker. Det foregår på samme måde som med de sædvanlige bandønsker, Roskilde Festival modtager, men publikum skal have blik for, at Pavilion Junior er en anderledes scene end de øvrige.

Musikbookerne til Roskilde Festival følger aldrig en fast plan. Mange faktorer spiller ind, og enhver god regel har altid undtagelser, ikke mindst når det handler om musik. Alligevel anbefales publikum at tage højde for følgende tommelfingerregler.

Artisterne, publikum ønsker, …

  1. skal primært være fra Norden
  2. er ukendt hos det brede festivalpublikum
  3. har aldrig spillet på Roskilde Festival før
  4. fortjener efter din mening et karrieremæssigt løft
  5. repræsenterer en genremæssig spredning lig den, man finder på Roskilde Festivals øvrige scene
  6. har mod på at spille for omkring 1500 mennesker
  7. sparker røv, får blodet til at fryse, de små hår til at rejse sig, smilet til at bryde frem, nakkerne til at vippe, danseskoene til at gløde, fortsæt selv…
… Ved at vælge tre gode bud kan publikum sætte deres præg på warm-up-dagene.

Roskilde Festival: www.roskilde-festival.dk
Christina Bilde, talskvinde (M: christina.bilde@roskilde-festival.dk T: 46 36 66 13)

 
 


Vi ses på Roskilde Festival 30. juni - 3. juli 2011. Warm-up 26. - 29. juni.
Camping åbner 25. juni kl. 18:00.

DOWNLOAD HØJOPLØSELIGE FOTOS FRA ROSKILDE FESTIVALS PRESSESIDE