Vores partnere

Roskilde Festival arbejder sammen med virksomheder og brands om at organisere og udvikle festivalen. Disse partnerskaber er med til at gøre Roskilde Festival til en unik, international begivenhed, som ikke findes andre steder i verden.

SCROLL NED

Tuborg

Tuborg har været hovedpartner hos Roskilde Festival i over tre årtier, hvilket gør dem til en af festivalens mest langvarige og betroede samarbejdspartnere. Gennem årene har Tuborg ikke blot bidraget økonomisk til festivalens afholdelse, men også spillet en aktiv rolle i udviklingen af festivalens bæredygtige, kunstneriske og sociale profil.

Andel

Andel og Roskilde Festival deler en fælles vision og ambition om at bidrage til omstillingen fra sort til vedvarende energi. Udover at begge parter er forankret i det sjællandske, deler vi en vigtig værdi, der handler om fællesskab.

Der er brug for fællesskaber, der går foran i kampen for at stoppe klimaforandringerne og skabe en grøn fremtid for alle.

Meyer Sound

Roskilde Festival og Meyer Sound samarbejder om at levere en enestående lydoplevelse. Meyer Sound, kendt for deres avancerede lydteknologi, sikrer krystalklar lydkvalitet på tværs af festivalens scener. Dette partnerskab forbedrer musikoplevelsen markant, hvilket gør koncerterne endnu mere mindeværdige.

Vi har fokus på at reducere vores klimabelastning og over de senere år har Meyer Sound reduceret strømforbruget fra højtalere med 20%. Højtalerne er ligeledes blevet fysisk mindre, hvilket betyder meget i forhold til transportbelastningen, når der er tale om mere end 1000 højtalere i alt.

Volt

Ideen bag Volt startede på Roskilde Festival 2011. Siden den første test i 2012 har Volt leveret mobil opladning ved mere end 200 begivenheder verden over, hvor de har opladet over en million telefoner. Udover den transportable oplader har Volt også udviklet mobilservices for festivaler og andre begivenheder.

Yourope

Roskilde Festival har været med siden stiftelsen af Yourope, en brancheforening for europæiske festivaler der blev etableret i 1998. Igennem mere end 25 år har vi bidraget i arbejdsgrupper omkring særligt sikkerhed, grøn omstilling og bedre aftalestrukturer omkring festivalafvikling i Europa.

Igennem Yourope stiller vi vores erfaring og viden til rådighed for en samlet festivalbranche og bliver inspireret af vores kollegaer til at højne niveauet på vores egen festival.

SheCanPlay

SheCanPlay er et musikfællesskab for kvinder og kønsminoriteter mellem 13 og 23 år. SheCanPlay ønsker at forbedre kønsbalancen på charten, på scenen og bag knapperne.

I en ombygget campingvogn bringer musikforeningen SheCanPlay et on-camp-site lydstudie til Roskilde Festival. Her er der mulighed for opdagelse og eksperimenter i samarbejde med alt fra forbipasserende festivalgæster til etablerede musikere. Det mobile lydstudie opereres udelukkende af kvinder og kønsminoriteter fra SheCanPlays producer-eliteforløb hvor alle, på tværs af køn, er velkomne!