Ansøg som helårsfrivillig

SPROGKRAV: Dansk og Engelsk 

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT: julie.nielsen@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Vi søger dig som har interesse i at blive en del af det seje ledelsesteam bag Team Genbrugsglas. Her søger vi flere nye kræfter, som vil hjælpe os på årsbasis med planlægning, rekruttering, administrative opgaver, samt ønsker at lægge en del timer i ugen op til festivalafvikling, under festivalen og de første dage efter festivalen. Det er en rolle, som kræver, at man tager ansvar under festivalen med kontakt til teamlederne.

OM DIG

Det er en fordel at du har været frivillig i en ledelsesrolle på en festival før, og kender gangen på en større musikfestival. Dertil kræver det, at du har godt humør, lysten til at lære og kan holde hovedet relativ køligt under afvikling.

HVEM ER VI?

Vi er et Team som har stået sammen i 1,5 år og haft til opgave, at være med til, at opbygge projektet Genbrugsglas. Der er stor vægt på trivsel hos alle vores frivillige og at der er plads til alle - et stort fokus på at vi rummer frivillige i alderen 16-64 år med forskellige baggrunde.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Ved interesse så send gerne en mail med en motiveret ansøgning til julie.nielsen@roskilde-festival.dk så hører du fra os inden for en uge.

SPROGKRAV: Dansk 

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT: mikkel.seieroe@roskilde-festival.dk 

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Som Driftsansvarlig er du med både før og under festivalen. Før festivalen er du med til at sørge for at kontoret spiller, dvs. være med under opbygningen, sætter arbejdsstationer op og sørge for teknikken/IT 'en er i drift. Du er under festivalen den daglige teknik og IT-support som figurerer på Beredskabskontoret, samt med til at drifte servicefunktionerne så de har styr på vagtens opgaver.

Som Driftsansvarlig har du mulighed for at være 100 eller 56 timers Festival frivillig. Med tilhørende vilkår herfor. Med 100+ timers rollen vil du være involveret i planlægningen i løbet af foråret, opbyning, vagter under afvikling og nedtagning. Indsatsen for 56 timers rollen vil være mere fokuseret omkring opbygning, afvikling of nedtagning. De nærmere detajler for rollernes vilkår er beskrevet på People/workplace.

OM DIG

Du er:

  • Minimum 18 år
  • Ren straffeattest
  • Serviceminded og lyttende
  • Teknisk velfunderet og frisk på at lære nye systemer.
  • Det er ikke et must at du tidligere har været frivillig, men en fordel, men vi skal nok klæde dig på til opgaven.

Derudover forventer vi, at du:

  • Deltager i infomøder
  • Deltager i opbygning af Beredskabskontoret
  • Har 4 vagter af 10 timers varighed, som vil være på forskellige tidspunkter af hele døgnet
  • Deltager i opbygning af Beredskabskontoret
  • Deltager i evaluering efter endt festival, ligger som oftest i september

HVEM ER VI?

Beredskabskontoret på Roskilde Festival er kernen af festivalen under afviklingen, for så vidt angår beredskab og sikkerhed. Beredskabskontoret er festivalens døgnbemandede alarmcentral, der håndterer alle alarmopkald gennem koordinering og aktivering af festivalens egne beredskabsenheder, samt arbejde med myndighederne. Det er her du vil komme til at spille en vigtig rolle som Driftsansvarlig. Du vil nemlig skulle være med til at sikre at udstyr, teknik og IT 'en på kontoret fungerer upåklageligt, samt stå for at den generelle drift af kontoret.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Har du spørgsmål eller må rollen bare være din, så kontakt Mikkel Seierø på mail mikkel.seieroe@roskilde-festival.dk, Teknisk ansvarlig på Beredskabskontoret. Skriv lidt om dig selv, og send meget gerne et CV eller link til din LinkedIn profil.

SPROGKRAV: Både dansk og engelsk er et krav

ALDERSKRAV: Min. 15 år

KONTAKT: karin.mynster@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Vi søger en ny rekrutteringsrådgiver, til at supportere teamledere og foreninger på tværs af festivalorganisationen med forankring i Division Handel og Gastronomi.

Dine opgaver vil primært bestå af: 

  • Facilitere og matche potentielle frivillige med de rette opgaver i festivalens teams og alle festivalens samarbejdende foreninger og partnere.

  • Rådgive og stille nysgerrige spørgsmål til teamledere, foreningsansvarlige m.fl. omkring deres rekruttering af frivillige. 

  • Være redaktør og kvalitetssikre festivalens frivilligopslag og lægge dem op på Roskilde Festivals hjemmeside.   

  • Besvare og videresende mails der er kommet ind i festivalens fællespostkasse for rekruttering, fra både teamledere og potentielle frivillige.  

  • Mailvagten går på skift mellem de rekrutteringsfrivillige på tværs af de forskellige divisioner.   

  • Deltagelse i rekrutteringsprojekter på tværs af festivalen. 

  • Deltagelse ved 1-2 årlige festivalaftener om rekruttering 

OM DIG

Vi håber på at finde en person, som:  

  • Er dygtig til at skabe relationer og ikke er bange for at tage kontakt. 

  • Har interesse for rekruttering og flair for kommunikation. 

  • Har et godt overblik, er struktureret og har sans for detaljer 

  • Har kendskab til office-pakken og er vant til at besvare mails i Outlook. 

  • Har lyst til at være med til sociale arrangementer, team aftener, faglige møder og fester. De fleste arrangementer og fysiske møder foregår i København og Roskilde.   

  • Evner at holde hovedet koldt - og kommunikere varmt - i spidsbelastningsperioder.   

  • Har gode skriftlige formidlingsevner på dansk og engelsk (vi modtager mange henvendelser fra internationale frivillige).  

  • Det er en fordel, hvis du har HR erfaring og er glad for at skrive og redigere tekster.  

  • Det er en fordel hvis du har erfaring med Roskilde Festival organisationen, men det er ikke et krav.  

Du skal have lyst til at være en del af Roskilde Festival hele året rundt (100+ timer). Indsatsen foregår hele året, med allerflest opgaver koncentreret omkring februar-juni i festivalåret. Indsatsen foregår også under selve festivalen, dog er indsatsen her ofte mindre, da vi helst skal være færdige med størstedelen af rekrutteringen inden festivalen afvikles. Vi har typisk et par fælles møder, tager os af akutopgaver, besvarer mails, og har helt sikkert også tid til at hygge os sammen.   

HVEM ER VI?

Du kommer til at indgå i division Handel og Gastronomis rekrutterings team, sammen med to med-rekrutteringsrådgivere og en rekrutteringsansvarlig. Teamet supporterer hele året rundt divisionens og festivalens teams, partnere og foreninger, så de kan komme i mål med rekrutteringen af frivillige op til årets festival. I Handel og Gastronomi har vi blandt andet ansvar for at understøtte rekrutteringen af frivillige til alle festivalens madboder, barer, festivalens handlende mv.

Derudover indgår du i Tværlaget for Rekruttering, der består af rekrutteringsrådgivere og -ansvarlige på tværs af hele festivalen. Der vil derfor være rig mulighed for faglig støtte og sparring.

Du vil gennem frivilligindsatsen få 

  • Erfaring med rekruttering af frivillige for Nordeuropas største musikfestival   

  • Muligheden for at indgå i en mindre gruppe af engagerede medfrivillige, som er klar til at byde dig velkommen og understøtte dig i dine opgaver. 

  • Muligheden for at blive en del af et stort, levende og givende frivilligt fællesskab, hvor der er gode muligheder for at udvikle sig både personligt og fagligt.  

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Send en mail til Tværlagskoordinator Karin Mynster på karin.mynster@roskilde-festival.dk og fortæl lidt om dig selv og hvorfor du har lyst til at være med. Vedhæft meget gerne dit CV.

Vi indkalder til samtale løbende og tager opslaget ned, når vi har fundet den rette.  

SPROGKRAV: Både dansk og engelsk er et krav

ALDERSKRAV: Min. 15 år

KONTAKT: karin.mynster@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Vi søger en ny rekrutteringsrådgiver, til at supportere teamledere og foreninger på tværs af festivalorganisationen med forankring i Division Deltager.

Dine opgaver vil primært bestå af: 

  • Facilitere og matche potentielle frivillige med de rette opgaver i festivalens teams og alle festivalens samarbejdende foreninger og partnere.

  • Rådgive og stille nysgerrige spørgsmål til teamledere, foreningsansvarlige m.fl. omkring deres rekruttering af frivillige. 

  • Være redaktør og kvalitetssikre festivalens frivilligopslag og lægge dem op på Roskilde Festivals hjemmeside.   

  • Besvare og videresende mails der er kommet ind i festivalens fællespostkasse for rekruttering, fra både teamledere og potentielle frivillige.  

  • Mailvagten går på skift mellem de rekrutteringsfrivillige på tværs af de forskellige divisioner.   

  • Deltagelse i rekrutteringsprojekter på tværs af festivalen. 

  • Deltagelse ved 1-2 årlige festivalaftener om rekruttering 

OM DIG

Vi håber på at finde en person, som:  

  • Er dygtig til at skabe relationer og ikke er bange for at tage kontakt. 

  • Har interesse for rekruttering og flair for kommunikation. 

  • Har et godt overblik, er struktureret og har sans for detaljer 

  • Har kendskab til office-pakken og er vant til at besvare mails i Outlook. 

  • Har lyst til at være med til sociale arrangementer, team aftener, faglige møder og fester. De fleste arrangementer og fysiske møder foregår i København og Roskilde.   

  • Evner at holde hovedet koldt - og kommunikere varmt - i spidsbelastningsperioder.   

  • Har gode skriftlige formidlingsevner på dansk og engelsk (vi modtager mange henvendelser fra internationale frivillige).  

  • Det er en fordel, hvis du har HR erfaring og er glad for at skrive og redigere tekster.  

  • Det er en fordel hvis du har erfaring med Roskilde Festival organisationen, men det er ikke et krav.  

Du skal have lyst til at være en del af Roskilde Festival hele året rundt (100+ timer). Indsatsen foregår hele året, med allerflest opgaver koncentreret omkring februar-juni i festivalåret. Indsatsen foregår også under selve festivalen, dog er indsatsen her ofte mindre, da vi helst skal være færdige med størstedelen af rekrutteringen inden festivalen afvikles. Vi har typisk et par fælles møder, tager os af akutopgaver, besvarer mails, og har helt sikkert også tid til at hygge os sammen.   

HVEM ER VI?

Du kommer til at indgå i division Deltagers rekrutterings team, som pt er en rekrutteringsrådgiver og en rekrutteringsansvarlig. Teamet supporterer hele året rundt divisionens og festivalens teams, partnere og foreninger, så de kan komme i mål med rekrutteringen af frivillige op til årets festival.  

Derudover indgår du i Tværlaget for Rekruttering, der består af rekrutteringsrådgivere og -ansvarlige på tværs af hele festivalen. Der vil derfor være rig mulighed for faglig støtte og sparring.

Du vil gennem frivilligindsatsen få 

  • Erfaring med rekruttering af frivillige for Nordeuropas største musikfestival   

  • Muligheden for at indgå i en mindre gruppe af engagerede medfrivillige, som er klar til at byde dig velkommen og understøtte dig i dine opgaver. 

  • Muligheden for at blive en del af et stort, levende og givende frivilligt fællesskab, hvor der er gode muligheder for at udvikle sig både personligt og fagligt.  

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Send en mail til Tværlagskoordinator Karin Mynster på karin.mynster@roskilde-festival.dk og fortæl lidt om dig selv og hvorfor du har lyst til at være med. Vedhæft meget gerne dit CV.

Vi indkalder til samtale løbende og tager opslaget ned, når vi har fundet den rette.  

SPROGKRAV: Både dansk og engelsk er et krav

ALDERSKRAV: Min. 25 år

KONTAKT: frivillig.ankomst-adgang@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Formålet med denne rolle er at bistå, støtte og vejlede foreninger samt at være kontaktpunkt mellem teamet og foreninger. Du er ansvarlig for, at foreningerne i dit område har ressourcer og virkemidler til at løse deres opgave. Foreningskontakten støtter, og sparrer med de øvrige foreningskontakter om rekruttering, registrering, frivilligvilkår og faglig viden.
Du er den primære kontakt mellem foreninger og "Ankomst & Adgang". 

Som minimum skal du deltage i følgende møder: 
- Foreningsmøder 
- Planmøder og evalueringsmøde i "Ankomst & Adgang" og teammøder i HR 
- Aftener for helårsfrivillige - når det er relevant. 

Denne opgave er en ildsjæleopgave, som betyder at du ligger frivilligtimer hele året rundt. Du vil få en rolle som ansvarlig, som er normeret til +200 timer. Men allervigtigst bliver du en del af den store glade festivalfamilie med hang til #orangefelling. Vi har et baseområde, hvor vi gør lidt ekstra for frivilligplejen, som vi vægter rigtig højt. Festival er der hvor du møder nye venner og mødes med din store festivalfamilie år efter år. 

OM DIG

Vi håber at finde en frivillig der vil:
-Være opsøgende og skabe kontakt til foreningerne
-Være tilgængelig og åben for nye tiltag.
-Understøtte foreninger så de kan udføre deres opgaver også ad-hoc opståede opgaver. 

Derfor er det vigtigt at du er udadvendt, smilende og social. Vi er med til at gøre festivaloplevelsen god for både deltagere og frivillige. Af den grund er det vigtigt at vi har engagerede frivillige, der er med til at sprede en god atmosfære og som gør det bedste vi kan for at løse opgaven.

HVEM ER VI?

Under Ankomst & Adgang har vi, udover dig, mange andre frivillige i flere forskellige funktioner. Vi dækker hele Roskilde Festival området. Flere har været med i mange år, og en del andre vil ligesom dig enten være helt nye eller blot have en enkelt eller to festivaler bag sig. 
Vi arbejder på at give vores frivillige den bedste oplevelse, så du føler dig tryg og velkommen.

Og hvorfor er det nu, du skal vælge at blive frivillig hos os?
Mari-Ann skriver: Endnu en fantastisk dag i Ankomst og Adgang. Dit fristed som frivillig både når du er på vagt og når du ikke er.
Ole skriver: Det har været en fornøjelse at arbejde sammen med jer. Sammen fik vi sat vores præg på festivalen. Vi ses igen til næste år.
Dorte skriver: Mine sko og jeg takker for en god festival (her er lagt billede op af meget slidte sko). Her mødte vi en masse fantastiske mennesker. Måske ses vi til næste år.

Du vil joine et unikt fællesskab og møde masser af nye og gamle venner, der både i løbet af året planlægger festival sammen men også en uge om året går sammen om at skabe et fantastisk oplevelsesrigt fællesskab. Du vil blive en del af maskinrummet i en helt utroligt fascinerende verden, som du ikke finder andre steder. 

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du kunne tænke dig at være med til at skabe et fantastisk sammenhold og samarbejde med engagerede og erfarne foreninger, hører vi rigtig gerne fra dig. 

Send en mail, hvor du fortæller om dig selv – hvad du laver til hverdag, hvorfor lige netop Roskilde Festival og hvad brænder du allermest for? Skriv i emnefeltet, at du søger Foreningskontakt. 

Vores mail er: frivillig.ankomst-adgang@roskilde-festival.dk

Vi glæder os rigtig meget til at høre fra dig – og endnu mere til at lære dig at kende!

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT: steven.hansen@roskilde-festival.dk og jesper.kjaergaard@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Områdelederen er områdets projektleder og er med til både at skabe og eksekvere Byplanen.
Gennem gode inddragende processer, er det områdelederens opgave at sørge for at samle organisationen omkring udvikling, planlægning og projektering af en helstøbt oplevelse, tro mod de skitserede rammer, idéer og identiteter fra Byplanen.

Som områdeleder er du ansvarlig for grundidéen med området og skal sikre, at det visuelle og rumlige udtryk lever op til den aftalte identitet i området og det kvalitetsniveau, der skal være kendetegnende for Camping Central. Dette gælder både i forhold til festivalens interne leverancer og projekter, men også for de eksterne stadeholdere, hvor dialogen tages i tæt samarbejde med Handel & Gastronomi. Særligt fokuseret er vi på integration og planlægning af vores affaldsindsats og vores cirkulære ambitioner som skal stå tydeligt frem i vores prioriteringer når vi planlægger.

Områdelederen er bindeled mellem identiteten i området og planlægningen, driften og udførslen af området og er ansvarlig for økonomien tildelt området. Du leder områdegruppen, samler interessenter på tværs af divisioner og sørger for, at planlægningsprocessen skrider frem i fælles samarbejde.

Rollen strækker sig over hele året med mange planlægningsaktiviteter både i efteråret, hen over vinter og forår og intensiveres frem mod sommerens festival, hvor det også forventes, at du kan være mange dage samlet på pladsen både op til, under og efter festivalen. Samlet skal du regne med et timeforbrug på +300 timer.

OM OMRÅDET

Camping Central-området danner lokale beboerfællesskaber, der alle arbejder aktivt med at reducere affaldsmængderne. Der er fem Community Campingområder på tværs af Camping Central. Områderne er kendetegnet ved, at deltagerne her søger om at bo der, og på forskellige måder forpligter sig til at bidrage til festivalen både socialt og miljømæssigt.

OM DIG

Rollen er en krævende lederopgave, hvor mange tråde og en bred kreds af involverede skal samles. Det forudsætter derfor, at du allerede har ledelseserfaring, gerne fra RF om end det ikke er et krav. Har du ikke RF-erfaring, forventes det dog, at du har en sammenlignelig, brugbar erfaring fra andet arbejde eller engagement.

HVEM ER VI?

Der er en bred ledelsesgruppe på tværs af de større leverancer i Camping Central-området og på tværs af vores campingområder samlet set. Du vil som områdeleder lede og guide den videre indsats og planlægning i samarbejde med en række ansvarlige for de forskellige leverancer i området. Dertil har områdets egen logistikfunktion også et mindre praktisk team, der udfører forskellige opbygningsopgaver i området. Her vil du i samarbejde med områdeledelsesteamet skulle planlægge og prioritere, hvordan holdets kræfter bruges bedst i udviklingen af publikumsoplevelsen i området.  

Det er en super spændende opgave, der kan give dig masser af ledelseserfaringer og gode timer med dit team og mange samarbejdspartnere. Du bliver en del af den samlede ledelsesgruppe for hele Camping, som mødes jævnligt over hele året, så du får mange gode kollegaer at sparre med. Og så er det bare sjovt at lave festival hele året!

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Kontaktpersoner er Steven Raymond Hansen, Områdechef Camping og Jesper Kjærgaard. Send din ansøgning til både steven.hansen@roskilde-festival.dk og jesper.kjaergaard@roskilde-festival.dk. I din ansøgning bedes du skrive, hvorfor du mener du har de erfaringer og kvalifikationer, der skal til for at løse opgaven – og ikke mindst hvorfor du mener, du er den helt rigtige til rollen. Vi behandler ansøgninger løbende og du starter i rollen, så snart vi er gensidigt enige om, at du er den nye områdeleder for Camping Central-området.

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT: steven.hansen@roskilde-festival.dk og jesper.kjaergaard@roskilde-festival.dk 

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Områdelederen er områdets projektleder og er med til både at skabe og eksekvere Byplanen.
Gennem gode inddragende processer, er det områdelederens opgave at sørge for at samle organisationen omkring udvikling, planlægning og projektering af en helstøbt oplevelse, tro mod de skitserede rammer, idéer og identiteter fra Byplanen. 

Som områdeleder er du ansvarlig for grundidéen med området og skal sikre, at det visuelle og rumlige udtryk lever op til den aftalte identitet i området og det kvalitetsniveau, der skal være kendetegnende for Camping East. Dette gælder både i forhold til festivalens interne leverancer og projekter, men også for de eksterne stadeholdere, hvor dialogen tages i tæt samarbejde med Handel & Gastronomi. Særligt fokuseret er vi på integration og planlægning af vores affaldsindsats og vores cirkulære ambitioner som skal stå tydeligt frem i vores prioriteringer når vi planlægger. 

Områdelederen er bindeled mellem identiteten i området og planlægningen, driften og udførslen af området og er ansvarlig for økonomien tildelt området. Du leder områdegruppen, samler interessenter på tværs af divisioner og sørger for, at planlægningsprocessen skrider frem i fælles samarbejde.

Rollen strækker sig over hele året med mange planlægningsaktiviteter både i efteråret, hen over vinter og forår og intensiveres frem mod sommerens festival, hvor det også forventes, at du kan være mange dage samlet på pladsen både op til, under og efter festivalen. Samlet skal du regne med et timeforbrug på +300 timer.

OM OMRÅDET

Camping East-området indeholder flere forskellige former for camping med boløsninger, man som deltager kan tilkøbe. Området dækker det største opland af festivalens gæster på camping. Området huser bl.a. Flokkr og The Yard samt et bycenter; og er kendetegnet af en række forskellige aktiviteter indenfor mad, kunst, musik, performance og handel.

OM DIG

Rollen er en krævende lederopgave, hvor mange tråde og en bred kreds af involverede skal samles. Det forudsætter derfor, at du allerede har ledelseserfaring, gerne fra RF om end det ikke er et krav. Har du ikke RF-erfaring, forventes det dog, at du har en sammenlignelig, brugbar erfaring fra andet arbejde eller engagement.

HVEM ER VI?

Der er en bred ledelsesgruppe på tværs af de større leverancer i Camping East-området og på tværs af vores campingområder samlet set. Du vil som områdeleder lede og guide den videre indsats og planlægning i samarbejde med en række ansvarlige for de forskellige leverancer i området. Dertil har områdets egen logistikfunktion også et mindre praktisk team, der udfører forskellige opbygningsopgaver i området. Her vil du i samarbejde med områdeledelsesteamet skulle planlægge og prioritere, hvordan holdets kræfter bruges bedst i udviklingen af publikumsoplevelsen i området. 

Det er en super spændende opgave, der kan give dig masser af ledelseserfaringer og gode timer med dit team og mange samarbejdspartnere. Du bliver en del af den samlede ledelsesgruppe for hele Camping, som mødes jævnligt over hele året, så du får mange gode kollegaer at sparre med. Og så er det bare sjovt at lave festival hele året!

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Kontaktpersoner er Steven Raymond Hansen, Områdechef Camping og Jesper Kjærgaard. Send din ansøgning til både steven.hansen@roskilde-festival.dk og jesper.kjaergaard@roskilde-festival.dk. I din ansøgning bedes du skrive, hvorfor du mener du har de erfaringer og kvalifikationer, der skal til for at løse opgaven – og ikke mindst hvorfor du mener, du er den helt rigtige til rollen. Vi behandler ansøgninger løbende og du starter i rollen, så snart vi er gensidigt enige om, at du er den nye områdeleder for Camping East-området.

SPROGKRAV: Både dansk og engelsk er et krav

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT: Kenneth.Liin@roskilde-festival.dk 

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Vi søger en helårsfrivillig medskaber, som er indstillet på at være med både før og under festivalen, med start snarest muligt.

Som frivilligansvarlig bliver din opgave at sørge for at bemande Light House Bars cirka 120 bartenderposter:

  • Du står for rekruttering af frivillige, både nye og gengangere

  • Du udarbejder vagtplaner for barens åbningstid i alle 7 dage

  • Du står for den primære kommunikation med de frivillige, bl.a. på Facebook

  • Du sørger for, at der bliver planlagt og afviklet oplæring af alle de frivillige inden baren åbner

  • Du har fokus på den generelle trivsel i teamet

  • Du er indstillet på at deltage i relevante møder forud for festivalen, fortrinsvis på hverdagsaftener i København/Roskilde

OM DIG

Du er først og fremmest god til mennesker. Du kan samarbejde med meget forskellige typer, og kan motivere dem på forskellige måder, og du kommunikerer tydeligt og venligt. Erfaring med frivilligkoordinering er en fordel

Det er en fordel, hvis du har været frivillig på Roskilde Festival før, men ikke et krav, ligesom det kan være en fordel, hvis du har erfaring med at have ledelsesansvar.

Har interesse for rekruttering og flair for kommunikation gerne også i forhold til sociale medier

Du har kendskab til office-pakken og er vant til at besvare mails i Outlook samt erfaring med Excel er et stort plus.

Har lyst til at være med til sociale arrangementer, team aftener, faglige møder og fester. De fleste arrangementer og fysiske møder foregår i København og Roskilde.   

Har gode skriftlige formidlingsevner på dansk og engelsk (vi modtager mange henvendelser fra internationale frivillige).

HVEM ER VI?

Som frivilligansvarlig kommer du til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som består af omkring 50 frivillige ledere, foreningskontakter og 2300 frivillige. Vi er en del af Roskilde festival, og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handel, Mad og Drikke-divisionen, og vi driver en række cocktailbarer og ølsalg.

Som en del af Team Barer vil du få en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål, og vi tilbyder dig:

  • At blive en del af en meget engageret gruppe frivillige

  • Sparring og indflydelse på opgaven

  • Masser af sociale events før, under og efter festivalen

  • Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra dine teamledere og andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Du kan kontakte Kenneth Liin enten via telefon +4525727225 eller på  Kenneth.Liin@roskilde-festival.dk og fortæl lidt om dig selv og hvorfor du har lyst til at være med. Vedhæft meget gerne dit CV.

Vi indkalder til samtale løbende og tager opslaget ned, når vi har fundet den rette.  

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT: asger.risager@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Vi søger to engagerede og kreative helårsfrivillige, der vil stå i spidsen for produktudvikling og -kvalitet under Team Barer på Roskilde Festival, med start snarest muligt.

Som produktansvarlig står man på mål for en række spændende opgaver:

  • Bistå vores barer med at udvikle spændende og varierede menuer, der skaber mindeværdige oplevelser for vores gæster.
  • Arrangere smagninger med interne og eksterne interessenter for at sikre, at vi altid tilbyder de mest inspirerende produkter.
  • Finde og introducere nye og innovative økologiske drikkevarer, der matcher festivalens bæredygtige profil.
  • Skabe øget fokus på NOLO (no- og low-alcohol) drikkevarer af højeste kvalitet, så vi kan tilbyde alternativer, der er lige så spændende som vores øvrige udvalg.
  • Inspirere og lede produktteamet, så vi i fællesskab kan hæve niveauet for, hvad en festivalbar kan tilbyde.
  • Stå på mål for hver eneste cocktail, der bliver mixet under afviklingen – kvalitet og gæsternes oplevelse er i fokus.

Det er en unik mulighed for at præge oplevelsen for tusindvis af festivalgæster, samtidig med at man bliver en del af et fantastisk fællesskab. Hvis du har en passion for bæredygtighed, kreativitet og samarbejde – og ønsker at gøre en forskel på en af verdens mest ikoniske festivaler – så vil vi meget gerne høre fra dig!

OM DIG

Du har en passion for drikkevarer og synes, at bardrift er superspændende. Du har erfaring fra arbejde i bar- eller restaurationsbranchen.

Det er en fordel, hvis du har været frivillig på Roskilde Festival før, men ikke et krav, ligesom det kan være en fordel, hvis du har erfaring med at have ledelsesansvar.

Det allervigtigste er, at du kan nørde igennem med drikkevarer og smagssammensætninger, og at du sætter en ære i at skabe de bedste cocktails.

HVEM ER VI?

Som produktansvarlig kommer du til at indgå i teamet af frivillige ledere i Team Barer, som består af omkring 50 frivillige ledere, foreningskontakter og 2300 frivillige. Vi er en del af Roskilde festival, og alt overskud går til festivalens formål. Team Barer hører hjemme i Handel, Mad og Drikke-divisionen, og vi driver en række cocktailbarer og ølsalg.

Som en del af Team Barer vil du få en oplevelse for livet, samtidig med at du støtter et godt formål, og vi tilbyder:

  • At blive en del af en meget engageret gruppe frivillige
  • Sparring og indflydelse på opgaven
  • Masser af sociale events før, under og efter festivalen

Du vil hele vejen få støtte og oplæring fra andre erfarne ledere i Team Barer. Og det er vigtigt at forstå, at man ikke skal gøre det hele selv, men at man er en del af et team, som alle løfter i flok.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du har spørgsmål til opgaverne, så ring og få en snak med Teamchef Asger Risager Nørgaard på 28877721. Og hvis du er klar til at blive en del af holdet, så send din ansøgning til asger.risager@roskilde-festival.dk

Vi holder samtaler løbende, og vi glæder os til at høre fra dig. Bemærk, at vi søger to ledere til tæt parløb, så du kan ansøge alene eller sammen med en ven, hvis du allerede har en egnet makker i tankerne.

SPROGKRAV: Både dansk og engelsk er et krav

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT: mads.martinussen@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN OG ROLLEN 

Roskilde Festival skaber et nyt team, hvis opgave er Frivillig Kompetence- og ledelsesudvikling og til en start skal vi bruge en dygtig teamleder. Teamlederen skal være med til at sammensætte teamet og de kommende indsatser.

Teamets formål er at udvikle, understøtte og til dels drifte både den centrale og lokale kompetence- og ledelsesudvikling i Roskilde Festival.
Derudover er det teamets formål gennem forskellige formater og kanaler at styrke og understøtte dialogen om den fællesskabende tilgang med frivilligheden som udgangspunkt.

Det nye team vil blive forankret i Organisation og Engagement og kommer til at samarbejde tæt med andre erfarne og engagerede frivillig-teams, som også har til opgave at skabe bæredygtige frivilligmiljøer med god ledelse.

Som teamleder skal man forvente at kunne lægge +300 timer i løbet af året og typisk med en jævn fordeling af timerne.

OM DIG

Vi søger en teamleder

  • Med praksiserfaring med kompetence- og ledelsesudvikling, og med et godt ledelses- og organisationsteoretisk overblik.
  • Som har lyst til lægge en indsats på tværs af en stor, ambitiøs og faglig stærk frivilligorganisation, og samtidig har lyst til at udfordre vanetænkning og traditioner.
  • Som med fordel har erfaring med frivillige og kendskab til organisationen Roskilde Festival. Det er dog ikke et krav.

HVEM ER VI?

Teamet er endnu ikke sammensat, men skal være et fællesskab med højt fagligt niveau og store ambitioner, og hvor blikket for potentialer og positiv udvikling skaber fælles motivation. Teamlederen bliver en del af rekrutteringsprocessen til teamet.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Send en ansøgning og CV til Mads Martinussen, Chef for Organisation & Engagement: mads.martinussen@roskilde-festival.dk

Ansøgningsfrist: Den 16. februar 2025. Der vil blive afholdt samtaler i uge 8 og 9.
Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Mads Martinussen, Chef for Organisation & Engagement: mads.martinussen@roskilde-festival.dk  eller tlf. 26239520.

Vi søger løbende nye helårsfrivillige, og ledige roller lægges op her på siden. Vil du søge uopfordret, fordi du har et særligt interesseområde eller nogle særlige kvalifikationer, som du gerne vil bringe i spil på Roskilde Festival? Så skriv til volunteer@roskilde-festival.dk – så hjælper vi dig i den rigtige retning.