SPROGKRAV: Dansk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: +24 timer og +32 timer
OM OPGAVEN
Vi har 3 scener i Vest: Apollo, Gaia og Eos, Orange i midten og 3 scener i Øst: Avalon, Gloria/Platform og Arena.
Fælles for alle scenerne er, at vi både har frivillige foran scenen under koncerterne til at være passe på publikum og skabe den gode stemning sammen med dem, når artisterne gæster festivalen.
Bag scenerne har vi ligeledes frivillige, der er med til at passe på vores backstageområde – der indeholder alt fra kontorer, artister, grej, porte og ikke mindst alle dine medfrivillige.
Vi søger frivillige til Apollo, Avalon, Gloria/Platform, Orange og Arena. Her er det 24-timer frivillige, vi søger. Du får 3 vagter i perioden tirsdag 1. juli – lørdag 5. juli 2025.
Vi søger frivillige til Gaia og Eos. Her er er det 32-timers frivillige, vi søger. Du får 4 vagter i perioden søndag 29. juni – lørdag 5. juli 2025.
Rollen som frivillig til frontstage indebærer følgende:
- Du er her sammen med dit hold, hvor du skal være med til at sørge for, at vores gæster har det godt under afvikling af koncerterne. Du kender dem måske allerede som de orange veste foran scenen.
- Du vil stå med ryggen til scenen og vores gæster foran dig, Du skal blandt andet dele vand ud og være med til at hjælpe publikum væk fra de områder, hvor de står tæt.
- Du skal være mega god til at give high fives til vores gæster og sætte en god stemning! Denne funktion kræver, at du har en god fysik og er psykisk robust.
Vi søger efter frivillige til denne rolle på følgende scener: Gaia, Eos, Avalon, Apollo, Orange og Arena.
Rollen som frivillig til backstage indebærer følgende:
- Du er her med til at bemande adgangspositioner på vores område. Det vil sige foretage adgangskontrol af dem, der gerne vil ind på vores område og tjekke, at de har den rigtige akkreditering og dermed formel adgang til vores område.
- At du har let til smil og er hjælpsom, når du bliver mødt af vores fantastiske gæster med spørgsmål.
Vi søger efter frivillige til denne rolle på følgende scener: Orange og Arena.
Rollen som frivillig til LineUp indebærer følgende:
- Du er med til at dele armbånd ud til de af vores gæster, der gerne vil have adgang til vores inderste pit foran scenen under afvikling af en specifik koncert. Du er her også med til at holde styr på og afvikle køen og sørge for, at alt går ordentligt og roligt for sig.
- At du har let til smil og er hjælpsom, når du bliver mødt af vores fantastiske gæster med spørgsmål.
Vi søger efter frivillige til denne rolle på følgende scener: Apollo, Orange og Arena.
OM DIG
Først og fremmest er det et krav, at du er fyldt 18 år, når festivalen starter lørdag 28. juni 2025. Dernæst skal du have super meget lyst til at blive tilknyttet en af vores scener og virkelig kunne tage fat, når det går stærkt.
Der er mange mennesker og ganske høj musik omkring dig. Modsat skulle du også kunne trives og hygge dig, når der sker knapt så meget ud på de tidlige morgentimer, og mågerne om muligt skriger om kap med din træthed.
Kort sagt skal du være skarp og omstillingsparat. Det stiller krav til, at du som person er klar til også at udfordre dig selv både fysisk og psykisk. Vagterne foregår stående, men i dine pauser kan du sagtens sidde og tage et velfortjent hvil.
TILGÆNGELIGHED
Vores team tilbyder følgende:
- Vi tilbyder opgaver uden behov for at skulle læse eller skrive.
- Vi tilbyder opgaver der foregår i et roligt tempo.
- Vi tilbyder mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail.
- Vi tilbyder særlig tilknytning til leder eller anden frivillig.
- Vi tilbyder ekstra og tålmodig vejledning på opgaver ved behov.
- Vi tilbyder et fællesskab uden alkohol i vores bagområde.
HVEM ER VI?
Under Programsikkerhed på scenerne er vi, udover dig, mange andre frivillige. Flere har været med i mange år, og en del andre vil ligesom dig enten være helt nye eller blot have en enkelt eller to festivaler bag sig. Af den årsag er vi også rigtig gode til at tage imod nye og med det samme sørge for, at netop DU føler dig velkommen.
Det med småt:
Du skal hos os være frivillig i minimum 24 timer (fordelt på tre vagter) eller minimum 32 timer (fordelt på 4 vagter). Ud over det forventes, at du i perioden inden festivalen deltager i ét infomøde (ca. 2 timers varighed) samt et scenesikkerhedskursus (ca. 4 timers varighed – dette er obligatorisk ), som er på festivalens hovedkontor på Havsteensvej 11 i Roskilde.
Men allervigtigst bliver du en del af den store glade festivalfamilie med hang til #theorangefeeling. Vi sætter frivilligpleje meget højt og glæder os hvert år til hyggeligt gensyn med hinanden og ikke mindst til at møde alle de nye medlemmer af familien.
Og hvorfor er det nu, du skal vælge os at blive frivillig hos os?
En af vores frivillige fortæller: ”Fordi man bliver lykkelig og stolt helt ned i storetåen, når man får en high-5 eller et kram af en fremmede efter en koncert, som tak for man var der for dem og var med til at skabe den fantastiske ramme, som de elskede og havde en enestående oplevelse i.
Og fordi man bliver en del af et helt unikt fællesskab af vildt fremmede mennesker, der i en uge om året bliver ens nærmeste familie, som man simpelthen ikke kan vente med at se og kramme igen året efter. Et fællesskab der skaber noget helt utroligt og i virkeligheden fuldstændigt unikt.
En verden, som kun eksisterer en uge om året, men som er så uendeligt kompleks og fascinerende, og som det er spændende at få lov til at se ind i maskinrummet på - og endda være med til at få til at hænge sammen.”
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Så send en mail, hvor du fortæller om dig selv – hvad laver du til hver dag, hvorfor lige netop Roskilde Festival og hvad brænder du aller mest for? Skriv i emnefeltet, om du søger ”Backstage”, ”Frontstage” eller ”LineUp”. Hvis du allerede ved, hvilken scene du er interesseret i at være frivillig på, så skriv også gerne det – ellers finder vi det perfekte match til dig.
Vores mail er: frivillig.programsikkerhed@roskilde-festival.dk
Vi glæder os rigtig meget til at høre fra dig – og endnu mere til at lære dig at kende!
SPROGKRAV: Dansk og engelsk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: +24 timer // +32 timer
Mulighed for seniorvilkår fra 65år. Som senior udgør din indsats 75 % af de normale timer. Skriv i ansøgningen, hvis du er +65 år og ønsker at søge seniorvilkår.
KONTAKT: Julie.Nielsen@roskilde-festival.dk
OM OPGAVEN
Vi søger dig som heller ikke kan vente med at komme festival igen og mærke (det forhåbentlige) gode vejr og nyde musikken og en god sludder med dine venner og med-frivillige! 💃🏻
Vores primære opgave er at forsyne diverse udskænkningssteder med deres bestilte glas, så de kan servere drikkelse i lange baner til alle gæsterne. Vi pakker de rene glas og får sendt dem afsted, såvel som vi modtager de brugte glas og får dem sat på køl, til de skal afhentes af fragtfirmaet.
Vi har allerede fyldt mange af vores roller, men vi mangler stadig nogle til opgaven:
- Kontor og nattevagt: her skal man hjælpe med at tage telefoner og sikre den administrative del af vores opgaver. Der vil også være mulighed for kun at have nattevagter eller et mix af dag- og aftenvagter.
OM DIG
Det er alle tjanser, som kræver, at man kan stå op i mange timer og har styr på snakketøjet, da mange frivillige er samlet og typisk med mange nye bekendtskaber efter vagterne.
Til truck-tjansen skal man have truckbevis.
Til kontor- og nattevagt-tjansen skal man være over 18 og gerne have erfaring fra at tale i telefon professionelt og være it-kyndig.
TILGÆNGELIGHED
Vores team tilbyder følgende:
- Vi tilbyder opgaver, som ikke er fysisk krævende.
- Vi tilbyder særlig tilknytning til leder eller anden frivillig.
- Vi tilbyder opgaver med begrænset kontakt til festivaldeltagerne.
- Vi tilbyder ekstra og tålmodig vejledning på opgaver ved behov.
- Vi tilbyder at have kontakt til en selvvalgt familiemedlem/ven uden for festivalen for ekstra tryghed.
HVEM ER VI?
Vi er et team, som har stået sammen i halvandet år og haft til opgave at være med til at opbygge projektet Genbrugsglas. Der er stor vægt på trivsel hos alle vores frivillige, og at der er plads til alle – med et stort fokus på, at vi rummer frivillige i alderen 16-64 år med forskellige baggrunde.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Skriv gerne en mail ved interesse til Julie.Nielsen@roskilde-festival.dk og skriv i emnefeltet, hvilken af rollerne der har din primære interesse: op og nedtagning, truck, pakke og sortering eller kontor. Forvent gerne svar inden for en uge
Hvis I er en gruppe, der søger sammen, så send gerne en mail med alle oplysninger i en.
SPROGKRAV: Ingen krav, men en fordel at kunne dansk eller engelsk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: 32+ timer
Vi tilbyder et begrænset antal senior-roller til personer på 65+ år. Som senior skal du lægge en indsats på 75 % af det samlede timeantal. Skriv i ansøgningen, hvis du er 65+ og ønsker disse vilkår.
KONTAKT: rgn@dr.dk
OM OPGAVEN
Vi er en pantbod, der har åbent 24/7, hvor vi modtager og sorterer pant. Som frivillig hos os har du fire vagter á 8 timer, og på vagterne sørger vi for mad og drikke til de frivillige. Vi er beliggende i campingområde West. Vi skal bruge 180 frivillige, og hvis I søger sammen som en gruppe, sætter vi jer på samme hold.
OM DIG
Vi har ikke de store krav, men det er en klar fordel, at du er smilende og serviceminded.
TILGÆNGELIGHED
Vores team tilbyder:
- mulighed for adgang til vores område for kørestolsbrugere, eller andre med nedsat mobilitet
- opgaver uden behov for at skulle læse
- mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail
- opgaver med begrænset kontakt til festivaldeltagerne.
HVEM ER VI?
Vi er en fodboldklub i Valby, som bruger RF til at skaffe penge til at sende vores medlemmer ud og rejse samt give dem bedre vilkår i hverdagen. Vi har haft pantboden i mere end 10 år og vi har hvert år en masse forskellige frivillige fra hele verden og i forskellige aldre, som derved har mulighed for at skabe netværk/nye venner. Vi sætter godt humør og samarbejde meget højt hos os.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Kontakt René Nielsen på 28543918 eller rgn@dr.dk. Vi bestræber os på at svare inden for 24 timer.
SPROGKRAV: Dansk eller engelsk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: +32 timer
KONTAKT: festival@darupgaards-rideklub.dk
OM OPGAVEN
Smil og vink! Smil og vink!
Kan du lide at være i fronten? Har du lyst til at være med i et velorganiseret team, der har mange års erfaring? Så kom med sammen med os helt ude i fronten i Parkering West, hvor vi er nogle af de første, de glade og spændte festivalgæster møder, når de ankommer!
Vi sørger i fællesskab for den gode stemning, den lille dans, det høje humør og de gode jokes.
Hos os tjekker vi kørsels- og parkeringstilladelser, og så vejviser vi en hel del, når vores gæster ikke kan finde rundt
Over festivalen yder vi 32 timers vagter (normalt fordelt med minimum én dagvagt, én aftenvagt og én nattevagt), og kun en af dine vagter ligger på en musikaften/-nat. Du har selvfølgelig mulighed for at have indflydelse på din vagtplan, og du kan sagtens komme på hold med dine venner. Og psst! Der er forplejning på din vagt.
OM DIG
Du er smilende, udadvendt og serviceminded. Du kan holde hovedet koldt, når der er fart på, og du kan, i samarbejde med resten af teamet, holde humøret oppe i mere stille perioder
TILGÆNGELIGHED
Vores team tilbyder følgende:
- opgaver som ikke er fysisk krævende.
- mulighed for at sidde ned ofte under vagter.
- opgaver der kan løses ved nedsat hørelse.
- ekstra og tålmodig vejledning på opgaver ved behov.
- et fællesskab uden alkohol i vores bagområde.
- at have kontakt til en selvvalgt familiemedlem/ven uden for festivalen, for ekstra tryghed.
HVEM ER VI?
Vi er Darupgaards Rideklub. Vi har i mange år stillet op for Roskilde Festival, både med medlemmer af rideklubben, venner, forældre og udefrakommende, der intet har med heste at gøre. I fællesskab skaber vi det høje humør under festivalen - og humøret varer ved resten af året. Sammen med jer sørger vi nemlig for, at vores medlemmer af rideklubben kan deltage i arrangementer indenfor ride sporten, hvor de kan komme ud og danne fællesskaber med andre, der interesserer sig for sporten. Vores holdning er, at der skal være råd til, at alle kan deltage, uanset hvilken baggrund man kommer fra. Det støtter man ved at engagere sig hos os.
Vores lederteam er alle gamle i gårde og har orange blod i årerne. Vi kan alle de gode historier, og vi deler gerne ud af dem! Vores erfaring med opgaven er så stor, er der efterhånden skal meget til at overraske os. Men vigtigst af alt så har vi et godt samarbejde hele året, og har den samme målsætning om, at alle skal have en god festival, hvor de føler sig set, hørt og anerkendt for de mennesker de er, og for de opgaver der udføres.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Skriv til festival@darupgaards-rideklub.dk.
I mailen skriver du dit navn og alder, og om I er flere venner, der gerne vil på samme hold
Fortæl os også meget gerne, om du tidligere har været frivillig.
SPROGKRAV: Dansk og engelsk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: +24 timer
KONTAKT: roskilde@dragonsfloorball.dk
OM OPGAVEN
Kom og vær med til årets fest som servicevært i Trafik Nord.
Vores primære opgaver foregår på vejene lige nord for festivalen, omkring hovedindgangen til festivalpladsen (Darupvej og Maglegårdsvej). Vi sikrer, at kun køretøjer med de rigtige tilladelser og armbånd får lov at komme igennem vores porte og sluser. Vi tjekker armbånd på de gående og cykellister ved indgangene til festivalen. Det er både frivillige, festivalarbejdere samt almindelige gæster, som kommer gennem vores indgange. Det er primært båndtjek, ingen visitering. Vi hjælper dem, som ikke har de rigtige tilladelser, med anvisninger til, hvor de skal henvende sig for at få dem.
Du skal tage 4 vagter á 8 timer. Vagterne vælger du selv, men skal vælges som en samlet pakke. Vi åbner for vagtvalg, så snart vi har vores normering og vagtplan på plads.
OM DIG
Du møder selvfølgelig til tiden, gerne lidt før, og du må ikke være påvirket. Du svarer altid med et smil. Selvom vi kontrollerer tilladelser og bånd, er vi stadig en servicefunktion.
Vi vil møde alle slags mennesker og vi vil smile til alle og være positive. Hvis der er brug for hjælp så kontakter du din nærmeste leder.
TILGÆNGELIGHED
Vores team tilbyder følgende:
- opgaver, som ikke er fysisk krævende.
- opgaver, der foregår i et roligt tempo.
- mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail.
HVEM ER VI?
HG/Næstved Dragons er en floorballklub i Næstved. Vi er omkring 100 medlemmer med omtrentlig 50/50 fordeling på senior og ungdom. Alt hvad vi tjener på festivalen går ubeskåret til foreningens drift og aktiviteter til glæde for en masse aktive unge mennesker. Vi har dog et mål om, at omkring 1/3 af fortjenesten skal komme fra vores frivillige på festivalen til gode i form af god mad og et telt til hygge og billig øl osv.
Du bliver en del af et team og et fællesskab. Vi løfter sammen, også selvom festen fra i går hamrer igennem i hovedet og vejret er imod os. Vi tager altid udfordringer med et smil – og en fadøl når vi er færdige (måske flere). Vi går gerne den ekstra mil for vores frivillige, så længe respekten er gensidig.
Vi tilbyder:
1. Eget baseområde med sofaer, spil, fest, masser af hygge og festivalens bedste fadøl!
2. Gratis morgenmad alle dage 6.00 – 11.00, uanset om du har vagt eller ej.
3. Og selvfølgelig får du forplejning, når du er på vagt.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Er du interesseret, så skriv til os på roskilde@dragonsfloorball.dk.
Vi har også en Facebook-gruppe til alle vores frivillige, som vi har med år efter år. Gruppen finder du her: https://www.facebook.com/groups/RFDRAGONS.
ABOUT THE TASK
We serve consistently great comfort food!
Volunteering with us is about giving the best you've got to help us serve great food for the guests at Roskilde Festival.
You will be volunteering in a busy but fun restaurant setting. You will never be alone, but you will always be in close contact with co-volunteers and our professional staff.
Our food stalls are big and spacious. You will have a great sense of the festival athmosphere when on duty.
Volunteering in a food stall is all about handling food or being in contact with our guests.
All volunteers will take part in regular cleaning duties. There's no great cooking without great cleaning.
All volunteers will say 'yes' to one night shift too. But never alone.
We work in an ALCOHOL FREE environment.
As a volunteer with Feast you will gain access to picking your own shifts. This means that you will be able to coordinate with your friends when you will be volunteering.
Do expect to be on your feet for hours when you're volunteering in a food stall at Roskilde Festival. We provide breaks and food during your shifts, but volunteering is not vacation time. We expect that you bring good energy and that you're ready to give it your best.
We take pride into making our food from scratch. We take pride into being nice.
ACCESSIBILITY
Our team offers the following:
- Tasks that can be completed with reduced hearing
- Tasks that do not require speaking
- Special support from a leader or another volunteer
- Extra and patient guidance on tasks as needed
- A community without alcohol in our back area
ABOUT YOU
We ask that you're a team player and that you have a positive mind set. Volunteering at Roskilde Festival is about helping each other. We depend on you being somebody we can trust and we depend on you being ready to help with whichever tasks are necessary. Training will be provided.
ABOUT US
FEAST is proud partners with Roskilde Festival since 2012. Volunteering with FEAST is about serving fresh homemade food of great quality to our guests at Roskilde Festival.
Through our work we collectively contribute to the philanthropic non-profit work of the Roskilde Festival foundation
WANT TO JOIN US?
Register here: www.feast-festival.dk.
Once you've registered, you'll receive an email within an hour with further information. If you don't receive an email, please check your junk mail.
Questions: Contact Carsten via cs@feast-festival.dk.
OM OPGAVEN
Lions Absalon i Roskilde har i 2025 igen fået den spændende opgave at stå for en del af adgangskontrollen til Roskilde Festival – og vi har brug for DIG! Selvom vi lige nu oplever nogle ændringer og omrokeringer i forhold til specifikke opgaver og placeringer på festivalpladsen, kan vi allerede nu love, at du som frivillig vil være en vigtig del af festivalens hjerte.
Som frivillig forpligter du dig til at bidrage med +32 timers indsats i løbet af festivalen, fordelt over spilledagene – dag og nat. Din primære opgave bliver at stå ved indgangene, hvor du hjælper med at sikre, at alt forløber glat. Det kræver, at du er i god fysisk form og klar til at stå op igennem hele vagten. Om solen skinner, eller regnen drypper, er du klar – med enten solcreme eller regntøj i tasken!
OM DIG
Du skal på starttidspunktet være fyldt mindst 20 år. Du skal endvidere være i fysisk god form, idet opgaven kan kræve, at du står op i ca. 8 timer ad gangen.
HVEM ER VI?
Vi er Lions Absalon, Roskilde – og vi bringer masser af erfaring med os fra tidligere lignende opgaver. Vi er en del af en humanitær organisation, der har næsten 300 lokalafdelinger spredt over hele Danmark. Når du er frivillig sammen med os, bidrager du til en humanitær indsats både lokalt, nationalt og internationalt. Vi fokuserer meget på at hjælpe børn og unge over hele verden.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Hvis du matcher ovenstående, og gerne vil have denne oplevelse i 2025, så tøv ikke med at henvende dig. Er I flere der ønsker at være på samme hold, så saml alle personerne i én mail, så forsøger vi at sammensætte holdene efter jeres ønsker. Skriv allerede i dag til Lions Absalon Roskilde på rfabsalon@gmail.com
SPROGKRAV: Dansk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: +24 timer
Mulighed for seniorvilkår fra 65år. Som senior udgør din indsats 75 % af de normale timer. Skriv i ansøgningen, hvis du er 65år+ og ønsker at søge seniorvilkår.
KONTAKT: roskildefestivalo@gmail.com
OM OPGAVEN
Vores indsats er være serviceværter i Port 19 - det er den store nordlige publikumsindgang fra Darupvej til festivalpladsen. Det handler om at byde gæsterne velkomne og tjekke armbånd samt tasker for større effekter. Indsatsen består af 3x8 timer plus lidt tid til briefing før og debriefing efter.
Porten er bemandet fra onsdag til søndag, og arbejdet vil derfor være i denne periode. Vi står i ly for sol og vind under alléen med bøgetræer i Port 19. Musikken fra Orange kan tydeligt høres, når man er på vagt – og du er velkommen til at danse med!
Vi tager gerne hensyn til dine koncertønsker – jo før du melder dig til, jo bedre muligheder vil du have for selv at vælge dine tider. Søg gerne med dine venner!
OM DIG
Kan du bevare roen og give et smil i – til tider – hektiske situationer?
Esperantoholdet søger frivillige, gerne med mod på ledelse og initiativer til løsning af de mange små såvel som store praktiske opgaver i indsatsen som servicevært. Humor, opmærksomhed og glimt i øjet er nogle af vores vigtigste arbejdsredskaber.
TILGÆNGELIGHED
Vores team tilbyder følgende:
HVEM ER VI?
Esperantoholdet har været med på Roskilde Festival i over 15 år og har ry for god indsats, god stemning, og at vi passer på hinanden. Vi er et unikt internationalt team, der sætter pris på at mødes og holde et brag af en arbejdsfestival sammen. Vi har den holdning, at det er lige så vigtigt for os, at vores frivillige har det godt, som at vi løser vores opgave med god stil.
Vi sætter stor pris på vores frivillige og tilbyder god hygge, et gratis telt sat op i vores rolige lejr på frivilligcamping og gratis vegansk mad i vores komfortable base gennem HELE festivalen (alle hjælper lidt med madlavning og opvask, det er så hyggeligt).
Vi støtter fortsat ofre for krigen i Ukraine. I de seneste år har vi samlet ind til mennesker i nød på grund af krigen i Ukraine. Hjælpen distribueres gennem ukrainske esperantotalende til ikke-militære formål. Idéen bag vores fælles sprog, Esperanto, er fred, ligeværdig kommunikation mellem mennesker og fælles forståelse – mellem russere og ukrainere og mellem alle andre folkeslag.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Tilmelding og info: http://esperantoholdet.dk
Vi glæder os til at høre fra dig!
SPROGKRAV: Dansk
ALDERSKRAV: Min. 21 år
INDSATS: +100 timer (frivillig med catering)
KONTAKT: bo.laufort@roskilde-festival.dk
OM OPGAVEN
Safetyværter er festivalens øjne, øre og hænder ”i marken”.
De varetager en lang række opgaver, der strækker sig fra at være festivalens ambassadører og guider for gæster og frivillige til at være en aktiv del af det stående beredskab ved utilsigtede hændelser, hjælper når mange mennesker skal kunne bevæge sig sikkert rundt m.m. Du vil få mange kilometer i benene, en tæt dialog med de øvrige deltagere (både gæster og andre frivillige) og vil i mange tilfælde være ”den første” på stedet og derfor også kunne være en ”problemknuser” for mange af de små udfordringer, der opstår undervejs på festivalen. I sidste ende vil du føle, at du og din indsats faktisk har gjort en forskel.
Vores samlede fysiske indsats under festivalen begynder fredag 27. juni 2025 og er ikke afsluttet før sent søndag 6. juli 2025. Vi arbejder udendørs og døgnet rundt under hele festivalen. Vi arbejder i små teams af 2-3 personer, hvor vi runderer på hele festivalpladsen og campingområderne.
Vores vagtplan afspejler de forventningerne, vi har til antallet af ”udfordringer”, og derfor vil:
- Mindst 2 til 3 af vagterne ligge ”om aften/natten” (14.00-06.00)
- Minimum 2 af disse vagter ligge under Final Days (onsdag-lørdag).
OM DIG
Vi søger derfor personer, der har en eller flere af de nedenstående kompetencer og kvalifikationer:
- Du er moden af sind
- Du har hjertet på rette sted
- Du ser ikke problemer, men udfordringer, og har en servicemæssig tilgang til dem
- Du vil gerne gøre en forskel
- Du har måske også en professionel eller anden baggrund i enten pædagogik, beredskab, håndtering af mennesker eller konflikthåndtering
Vi sætter dog krav om at det følgende er på plads:
- Du er fyldt 21 år senest 20. juni 2025.
- Du læser, taler og forstår dansk.
- Du kan fremvise en ren straffeattest.
Herudover forventes det, at du:
- ikke føler ubehag ved større forsamlinger af mennesker
- ikke føler dig utilpas ved kommunikere ved hjælp af radio
- ikke bliver afskrækket af at se mennesker, der føler sig dårlige eller er kommet til skade.
- er i rimelig fysisk form, da du skal forvente at gå 15-20 km på hver vagt
Det med småt:
Du vil skulle levere en personlig indsats, der består af:
- at afsætte minimum 30 minutter til en samtale med en HR-ansvarlig (f.eks. pr. telefon eller andet)
- forudgående deltagelse i et obligatorisk 12-timers kursus (sted ukendt pt.) på en dag i maj eller juni
- ”hjemmearbejde” i form af læsning af materiale som f.eks. festivalens sikkerheds- og beredskabsplaner
- 4 vagter a ca. 8 timers varighed (festivalfrivillige med catering)
- Deltagelse i enkelte kurser og/eller møder før, under og efter festivalen.
- Du bliver oprettet i RFX (Festivalens helårs eventfirma), som giver mulighed for kompetencer og adgang til at deltage i kurser og events hele året, hvis det ønskes.
HVEM ER VI?
Vi er en beredskabsenhed, der har base på beredskabskontoret, hvor vi samles og har vores eget telt med hygge og udstyr, hvor vi mødes før under og efter vagter. Vi har fællesmøder på festivalen, hvor vi mødes.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Skriv til frivillig.safety@roskilde-festival.dk, og du vil herefter snarest blive kontaktet af et medlem af HR-teamet.
Vi lægger løbende nye frivilligopslag op her på siden.
Du kan også følge med på Facebook.