Frivilligopslag

Uanset hvilken frivilligrolle du søger nedenfor, bliver du en del af fællesskabet, får adgang til festivalen og det eksklusive område med forkælelse kun for frivillige: Volunteers’ Village. Vi sørger for lækker forplejning under dine vagter – og du får mulighed for en rolig nattesøvn og et dejlig varmt bad i Volunteer Camping.

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +24 timer eller +32 timer

KONTAKT: frivillig.programsikkerhed@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN

Vil du være med til at skabe en sikker og mindeværdig festivaloplevelse?
Vi søger frivillige til frontstage på scenerne Apollo, Avalon, Gloria, Orange, Arena, Gaia og Eos.

Du er her sammen med dit hold, hvor du skal være med til at sørge for, at vores gæster har det godt under afvikling af koncerterne. Du kender dem måske allerede som de orange veste foran scenen. Du vil stå med ryggen til scenen og vores gæster foran dig.
Du skal blandt andet dele vand ud og være med til at hjælpe publikum væk fra de områder, hvor de står tæt.

Er du 24-timers frivillig, har du minimum 24 timer, fordelt på tre vagter i perioden 2/7-5/7.
Er du 32-timers frivillig, har du minimum 32 timer, fordelt på to vagter i perioden 29/6-1/7 og to perioden 2/7-5/7.

OM DIG

  • Du skal være mega god til at give high fives til vores gæster og sørge for en god stemning.
  • Du er omstillingsparat og kan holde hovedet koldt når det går hurtigt.
  • Du har en god fysik og er psykisk robust.

Det forventes, at du i perioden inden festivalen deltager i ét infomøde (ca. 2 timers varighed) samt et obligatorisk scenesikkerhedskursus i Roskilde (ca. 4 timers varighed).

TILGÆNGELIGE RAMMER

Vores team tilbyder følgende:

HVEM ER VI? 

Programsikkerhed består af både erfarne frivillige og nye deltagere – vi sørger for, at du føler dig velkommen og godt klædt på til opgaven. Sammen skaber vi #theorangefeeling og et unikt fællesskab, der kun findes én uge om året.

En frivillig siger det bedst:
“Man bliver lykkelig og stolt helt ned i storetåen, når publikum takker dig for at skabe en fantastisk koncertoplevelse. Det er en uge med fællesskab, glæde og en verden, man ikke kan vente med at være en del af igen.”

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Send en mail til frivillig.programsikkerhed@roskilde-festival.dk og fortæl lidt om dig selv – hvad du laver, hvorfor Roskilde Festival, og hvilken rolle du søger(Frontstage).
Hvis du har en ønsket scene, så nævn det også. Vi opfordrer alle til at søge uanset køn, etnicitet, religion eller seksualitet.

Vi glæder os til at høre fra dig og til at byde dig velkommen i festivalfamilie.

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +32 timer

KONTAKT: teamaffald@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN

Kan du lide at være i fronten, og har du lyst til at bidrage til en renere og grønnere festival? Så bliv en del af vores team af binfluencere - Et frivilligt job, der gør en forskel! 

I rollen som binfluencer kommer du helt tæt på festivalgæsterne, når du i et mindre team går rundt i campingområderne og oplyser de glade og spændte festivalgæster om de mange muligheder der er for at komme af med deres affald, men særligt oplyser dem om affaldssortering i deres egen camp og uddeler poser til formålet.

Helt specifikt er din rolle at:

  • Bidrage til at festivalgæsterne sorterer deres affald, når de opholder sig i deres camps.
  • Vejlede gæsterne i at sortere deres affald i de kendte affaldsfraktioner.
  • Sikre at alle camps har de nødvendige affaldsposer, så affaldet sorteres korrekt.
  • Vejlede gæsterne om hvordan kommer af med deres affald igen.
  • Vise vej til lokale sorteringsstationer
  • Opfordre gæsterne til at tage deres camping udstyr med ved hjemrejse

Indsatsen er på 32 timer samlet, fordelt over 4 vagter af otte timer. Vi bestræber os på, at du har to vagter før musikken starter og to vagter under musikdagene. Vagterne vil normalt være fordelt i tidsrummet mellem kl. 8.00 og 16.00. Du kan sagtens komme på hold med dine venner.

OM DIG

  • Først og fremmest, brænder du for at skabe en renere og grønnere festival.
  • Du er smilende, opsøgende og serviceminded. 
  • Du kan lide at gå i dialog med andre, og trives i et miljø hvor der til tider er fart på. Omvendt, kan du også holde humøret oppe i mere stille perioder.

HVEM ER VI? 

Team Deltagersortering og Genbrug er en integreret del af Roskilde Festival. Teamet består af 10 helårsfrivillige, som året rundt arbejder med at planlægge og udvikle indsatser, der skal bidrage til øget udsortering af affald til genanvendelse og genbrug på festivalen. Dertil kommer flere hundrede festivalfrivillige, der under afvikling af festivalen er med til at omsætte planerne til virkelighed og indfri ambitionerne. Det er her, du kommer ind i billedet!

Nogle affaldsindsatser har vi mange års erfaring med, mens andre er helt nye i vores bestræbelse på år efter år at forbedre os og få mere affald væk fra pladsen og sorteret, så ressourcerne kan udnyttes på den bedst mulige måde. Vi håber, du vil være med på holdet og bidrage til, at vi sammen kan skabe en renere og mere bæredygtig Roskilde Festival. Til gengæld vil vi gøre vores allerbedste for at skabe en god festival, hvor du som frivillig føler dig set, hørt og anerkendt – både for den person, du er, og for det arbejde, du udfører.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Skriv til os på teamaffald@roskilde-festival.dk, så guider vi dig igennem den videre proces.

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +24 timer

KONTAKT: foodcourt@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN

Tag dine venner med under armen og bliv en del af et godt fællesskab.

Man har tre vagter på tilsammen 24 timer (både dag og nat) i de officielle musikdage (1 vagt af ca. 4 timer, 2 vagter af ca. 10 timer).

For at boderne kan fokusere på det, de er bedst til; at lave mad og servere drikkevarer, sørger Team Foodcourt for alt det praktiske, som bl.a. følgende opgaver:

  • Tørre borde og bænke af
  • Samle og tømme skrald
  • Holde Foodcourts bagområde pænt
  • Føre adgangskontrol til Foodcourts bagområde
  • Åbne og lukke Foodcourt om formiddagen og natten
  • Hjælpe madboder og barer med lavpraktiske problemer
  • Skabe god stemning i Foodcourt og på frivilligholdet

OM DIG

Alle over 18 år med gå-på-mod er velkomne, om man er høj eller lav, kommer fra Danmark eller udlandet, har været på festival før eller ej - så længe man er klar til at tage fat. Ingen specielle erfaringer er nødvendige. Du skal dog kunne stå og gå i mange timer.

TILGÆNGELIGE RAMMER

Vores team tilbyder følgende:

  • Der er mulighed for adgang til vores område for kørestolsbrugere, eller andre med nedsat mobilitet.
  • Vi tilbyder opgaver der kan løses ved nedsat hørelse.
  • Vi tilbyder opgaver uden behov for at skulle læse eller skrive.
  • Vi tilbyder opgaver der foregår i et roligt tempo.
  • Vi tilbyder mulighed for, at du kan blive ringet op, hvis du har spørgsmål om frivilligrollen før festivalen. Send dit telefonnummer til os i en mail.
  • Vi tilbyder grundig og tålmodig vejledning til du føler dig tilpas i opgaven.

HVEM ER VI? 

I Team Foodcourt Drift er der højt til loftet, og masser af plads til sjov og fællesskab med nye og gamle venner på sit hold af ca. 20 frivillige. Som en del af holdet er man med til at skabe en god oplevelse for festivalens sultne og madelskende gæster.

Vi sætter en ære i at sørge for, at det er sjovt at være frivillig, og går meget op i at forkæle vores driftshold i Foodcourts bagområde, hvor der er plads til en pause og frivillighygge. Man får madbilletter og drikkebilletter, som man f.eks. kan bruge i Foodcourts boder.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Vil du og dine venner med? Skriv en mail til foodcourt@roskilde-festival.dk , og så fortæller vores søde HR-leder, Zennie, hvordan man kommer med på holdet.

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +32 timer

KONTAKT: roskilde.brydeklub@gmail.com

OM OPGAVEN

Vi søger frivillige campingværter til Telt-området i West. Du bliver en del af et større team, hvor vi sammen fokuserer på, at alle campinggæsterne har en fantastisk festival. Vi servicerer, og vi er til rådighed, hvis nogen har brug for en hjælpende hånd. Vi sikrer glæden i camping-området.

Arbejdsområder:
Primært går vi rundt i området og sikrer at alle har det godt, rekvirerer hjælp hvis det er nødvendigt, hjælper gæsterne med deres spørgsmål og udfordringer.

Vi holder øje med toiletområderne, låser toiletter af der ikke fungerer. Er det nødvendigt spuler vi toilettet men ikke en grundig rengøring.

Vi uddeler affaldsposer til gæsterne og opfordrer dem til at bruge disse poser og aflevere dem ved affaldsdepoterne.

Vi har selv vores egne dispatcher og supervisorer. De sørger for radiokommunikation, opgavefordeling og rekvirering af assistance. (Security og lægehjælp). Supervisorer er jeres kontakt i ”marken” og assisterer ved alle alvorlige situationer og sager.

OM DIG

Vi har ingen specielle krav til dig som frivillig, men vi ønsker, at du er åben, udadvendt og smilende, når opgaverne skal løses.

Arbejdstid:
Din indsats på Roskilde Festival består af fire vagter á otte timers varighed i perioden 28. juni til 6. juli. Det er muligt at søge sammen med venner, og vi gør vores bedste for at give jer vagter sammen.

TILGÆNGELIGE RAMMER

Vores team tilbyder følgende:

  • Der er mulighed for adgang til vores område for kørestolsbrugere, eller andre med nedsat mobilitet.
  • Vi tilbyder mulighed for at sidde ned ofte under vagter.

HVEM ER VI? 

AIR ROSKILDE BRYDEKLUB er den lokale brydeklub, og hele vores overskud går til at give børn og unge, specielt i udsatte familier, mulighed for at deltage i vores sport og mere vigtigt vores fantastiske sammenhold. Overskuddet sikrer at vi kan tilbyde børnene nogle aktiviteter som ellers ikke ville være en mulighed. Vores børn er typisk, udsatte danske børn og flygtningebørn fra Mellemøsten og Ukraine.

Vi tilbyder:

Mad, drikke og socialt liv i Basecamp
Vi tilbyder dig gratis mad og drikke, når du er på vagt, under hele festivalperioden i vores baseområde. Vi har desuden drikkevarer til salg i basecamp til rigtig fornuftige priser. I år har vi særligt fokus på at skabe det gode sociale liv i vores base, så du slet ikke får lyst til at opholde dig andre steder.

Velkomst-møde og fællescamping
Før festivalen inviterer vi alle vores frivillige til en infosamling via Teams, hvor vi sammen har mulighed for at mødes. Kan du ikke deltage, så arrangerer vi et møde før vagterne starter. Vi håber igen i år at kunne vi tilbyde camping i et lukket område (kun for Brydeklubben og Roskildejob).

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Send os en mail på roskilde.brydeklub@gmail.com og fortæl lidt om dig/jer, så vender vi hurtigt tilbage til jer.

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +32 timer

KONTAKT: festival@svogerslevspejderne.dk

OM OPGAVEN

Du er det første smilende ansigt festivalgæsterne møder og den, de altid kan henvende sig til. Så vær den frivillige, du også selv gerne vil møde!

Du er med til at sikre et hyggeligt og festligt Dream City. Det indebærer bl.a. bemanding af tårn, holde toiletter ordentlige, Dele affaldssække rundet og snakke med gæsterne.

OM DIG

Har du lyst til at kombinere fysisk arbejde med masser af social kontakt og give festivalgæsterne den bedste oplevelse?

Her er, hvad vi forventer af dig:

  • Klar på fysisk aktivitet – Arbejdet kan være krævende, så du skal være forberedt på at tage fat og holde dig aktiv i løbet af vagterne.
  • Service og godt humør – Du bliver festivalens ansigt udadtil i område H (Dream City). Derfor er det vigtigt, at du kan finde smilet frem og hjælpe gæsterne, når de har spørgsmål eller brug for vejledning.

TILGÆNGELIGE RAMMER

Vores team tilbyder følgende:

  • Vi tilbyder mulighed for at sidde ned ofte under vagter.
  • Vi tilbyder opgaver uden behov for at skulle læse eller skrive.
  • Vi tilbyder mulighed for at du kan blive ringet op, hvis du har spørgsmål til frivilligrollen før festivalen. Send os dit telefonnummer i en mail. 
  • Vi tilbyder særlig tilknytning til leder eller anden frivillig.
  • Vi har en hyggelig og rolig stemning under vores vagter.
  • Vi tilbyder grundig og tålmodig vejledning, så du kan føle dig tilpas i opgaven.
  • Vi tilbyder at din teamleder kan have kontakt til en fra din familie eller vennekreds udenfor festivalen, ved behov. 

HVEM ER VI? 

Vi er en ny forening og en lille spejdergruppe under KFUM, beliggende i Svogerslev.
Ved at være frivillig ved os støtter du at vi kan give spejderne endnu flere oplevelser uden den store egenbetaling.

Vi bygger et bagområde op i Dream City i bedste spejder maner. Vi sørger for at der er Slush Ice og Toast under vagterne, og give gerne en fyraftes øl/vand. samt en madbillet samt 10 drikkekuponer.
Da vi er en ny forening har vi ikke opbygget de helt store sociale ting endnu, men vi tager åbent imod alle frivillige!

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Skriv til festival@svogerslevspejderne.dk, eller ring på 27 50 09 80

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +32 timer

KONTAKT:  teamaffald@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN

Kan du lide at være i fronten og har du lyst til at bidrage til en renere og grønnere festival? Så bliv en del af vores team af Binbuddies, der skal assistere affaldshåndteringen.

I rollen vil du hjælpe vores renovatør, med at sikre at alt festivalgæsternes affald indsamles og affaldssorteres korrekt.

En frivillig opgave der gør en forskel! Indsatsen er på 32 timer samlet, fordelt over 4 vagter af otte timer i perioden lørdag d. 28. juni til søndag d. 6 juli. Vi bestræber os efter, at du har to vagter før musikken starter og to vagter under musikdagene. Vagterne vil normalt være fordelt i tidsrummet mellem kl. 8.00 og 16.00. Du kan sagtens komme på hold med dine venner.

Helt specifikt vil du:

  • Bistå renovatøren med affaldsindsamlingen, herunder at trække affaldsbeholdere til renovationsbilen for tømning og sikre at gæsterne holder afstand til bilen ved tømning.
  • Sørge for at affaldsbeholdere på sorteringspunkter i campingområdet er klar til at renovatøren kan tømme dem. Det vil sige, sørge for at indholdet stemmer overens med de fraktioner affaldsbeholderne angiver, samt håndtere overfyldte beholdere.
  • Vejlede gæsterne i at sortere deres affald i de kendte affaldsfraktioner og hvordan de kommer af med deres affald.

OM DIG

  • Først og fremmest, brænder du for at skabe en renere og grønnere festival.
  • Du trives mellem skrald og affald.
  • Du har det fint med at være opsøgende og stille dig til rådighed for spørgsmål til affaldssortering.
  • Du har hænderne skruet ordentligt på.
  • Du er ansvarlig og følger renovatørens retningslinjer.
  • Du trives i et miljø hvor der til tider er fart på. Omvendt, kan du også holde humøret oppe i mere stille perioder.

HVEM ER VI? 

Team Deltagersortering og Genbrug er en integreret del af Roskilde Festival. Teamet består af 10 helårsfrivillige, som året rundt løser opgaven med at planlægge og udvikle indsatser, der skal bidrage til øget udsortering af affald til genanvendelse og genbrug på festivalen. Dertil kommer flere hundrede festivalfrivillige, der under afvikling af festivalen er med til at omsætte planerne til virkelighed og indfri ambitionerne. Det er her, du kommer ind i billedet!

Nogle affaldsindsatser har vi mange års erfaring med, mens andre er helt nye i vores bestræbelse på år efter år at forbedre os og få mere affald væk fra pladsen og sorteret, så ressourcerne kan udnyttes på den bedst mulige måde. Vi håber, du vil være med på holdet og bidrage til, at vi sammen kan skabe en renere og mere bæredygtig Roskilde Festival. Til gengæld vil vi gøre vores allerbedste for at skabe en god festival, hvor du som frivillig føler dig set, hørt og anerkendt – både for den person, du er, og for den opgave, du udfører.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Skriv til os på teamaffald@roskilde-festival.dk så guider vi dig igennem den videre proces.

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +32 timer

KONTAKT: ms.aarhus.rf25@gmail.com

OM OPGAVEN

Er du klar til at gøre Roskilde Festival endnu bedre? Vi søger frivillige serviceværter (campingværter) til to unikke campingområder:

  • M - Rent Your Tent: hvor teltene er allerede sat op – gæsterne skal bare flytte ind!
  • L - Get a Place: Et reserveret campingområde, hvor gæster kan sikre sig en plads indtil søndag den 29. juni kl. 16.00.

Som en del af vores team bliver du en vigtig brik i at skabe en tryg, hyggelig og uforglemmelig festivaloplevelse. Du er der for at hjælpe gæsterne, skabe god stemning og sikre, at alle får en fantastisk festival. Vi giver dig alt den support, du behøver – din manager og supervisor vil altid være klar til at guide dig under vagterne.

Vagterne er 4 x 8 timer, herunder mindst én nattevagt og én vagt i musikdagene. 

OM DIG

Du behøver ikke erfaring, bare et smil og lysten til at hjælpe! Vi er et internationalt team, så det er en fordel, hvis du forstår engelsk. Under vagter kommer du til at stå og gå meget rundt, så det er en fordel, hvis du trives med at være aktiv. Det eneste krav er, at du er 18+ og klar på at skabe en fantastisk oplevelse for andre.

TILGÆNGELIGE RAMMER

Vores team tilbyder følgende:

  • Vi tilbyder opgaver uden behov for at skulle læse eller skrive.
  • Vi tilbyder særlig tilknytning til leder eller anden frivillig.
  • Vi tilbyder grundig og tålmodig vejledning til du føler dig tilpas i opgaven.

HVEM ER VI? 

Mellemfolkeligt Samvirke er en non-profit organisation, der kæmper for en mere retfærdig og bæredygtig verden. Når du er frivillig hos os, støtter du sociale projekter i Aarhus og globalt – og får samtidig en uforglemmelig festivaloplevelse!

Udover de fede fordele som festivalen giver frivillige, bliver du en del af et fantastisk fællesskab. Vi koordinerer camping sammen, finder tid til koncerter og oplevelser, og vigtigst af alt: Vi venter med at frigive vagter, indtil vi kender musikprogrammet – så du kan få det bedste ud af din festival! Kommer du med en vennegruppe? Intet problem – vi frigiver vagter efter først til mølle så det bliver nemt at tage vagter sammen.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Vil du afsted med os - skriv en mail til ms.aarhus.rf25@gmail.com.
Inkludér dit fulde navn, alder og tlf. nummer. Hvis I er flere, kan I sende en samlet mail med oplysninger på alle. Fortæl os gerne, om du/I har været frivillige på Roskilde før.

Har du spørgsmål? Skriv til os – vi svarer så hurtigt som muligt (1-2 dages svartid).

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +24 timer // +32 timer 

KONTAKT: dbj@haugum.dk

OM OPGAVEN

I barerne omkring Orange og Arena skal vi serverer en masse øl og drinks fra fad! Derfor er det ikke nødvendigt med erfaring, vores primære krav er, at alle er glade og serviceminded.

Der er altid godt humør i baren, og hvis man ikke er til kundekontakt, er der også mulighed for at arbejde i de forberedende led, hvor at man forbereder drinks til bartenderne op til koncerterne.

Du kan vælge at arbejde enten 24 eller 32 timer, og du og dine venner kan vælge de samme vagtpakker, så I står sammen under hele festivalen.

Vi er ligeledes fleksible i forhold til, om du ønsker kundekontakt eller hellere vil deltage i det arbejde som foregår i bagområderne. Vores barer er placeret foran scenerne, derfor er en del larm herfra forventeligt.

OM DIG

Det vigtigste er, at du er glad og serviceminded, så lærer vi dig resten.

TILGÆNGELIGE RAMMER

Vores team tilbyder følgende:

HVEM ER VI? 

Vi har mange års erfaring på festivalen. Vi har både gode områder at slappe af i og et stærk fællesskab -  i vores frivillig bar på bagområdet.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Skriv til os eller tilmeld jer via www.roskildebar.dk

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +32 timer 

KONTAKT: teamaffald@roskilde-festival.dk

OM OPGAVEN

I rollen som Green Guardian sorteringsguide skal du hjælpe med at bemande sorteringsstationerne på festivalen. Sortering af affald hjælper med at mindske ressourcespild og bidrager dermed til ønsket om at opnå en grønnere festival.

Formålet med din rolle er at værne om, at affald sorteres på festivalen, og at deltagerne får mulighed for dette på sorteringsstationerne.

Opgaven indebærer:

  • Både at guide deltagerne til korrekt sortering på sorteringsstationen, men også at sørge for, at stationen ser præsentabel ud. 
  • Opsøgende dialog med deltagerne, om opfordring til sortering
  • Drift og oprydning af sorteringsstationens område
  • Socialisering med nysgerrige deltagere
  • Vejledning og oplysning om sortering og genbrug til deltagere

Denne vigtige opgave løses i områder centralt placeret på festivalens campingområde, hvor der er rig mulighed for at oplyse og motivere festivalgæsterne til at sortere affald. Din indsats vil være med til at sikre en grønnere festival. 

Som 32-timers frivillig vil du have fire vagter à 8 timer fordelt på hele festivalsugen (fra festivalens første dag d. 28. juni til søndag d. 6. juli). Du har selvfølgelig mulighed for at have indflydelse på din vagtplan, men du kan forvente at have to vagter i First Days og to vagter i musikdagene.

Du vil have dine vagter sammen med mindst én anden 32-timers frivillig. Du har også mulighed for at tilmelde dig sammen med en ven. Vagterne vil overvejende foregå i dagstimerne, så der er intet natarbejde og du går ikke glip af de største koncerter.

OM DIG

  • Du brænder for at være med til at skabe en grønnere festival
  • Du trives mellem skrald og affald
  • Du kan lide at snakke med glade festivalgæster, der skal af med affald og ting til direkte genbrug
  • Du kan til tider smøge ærmerne op og lave lidt hårdt arbejde
  • Du har det fint med at være opsøgende og stille dig til rådighed for spørgsmål til affaldssortering

HVEM ER VI? 

Team Deltagersortering og Genbrug er en integreret del af Roskilde Festival. Teamet består af 10 helårsfrivillige, som året rundt arbejder med at planlægge og udvikle indsatser, der skal bidrage til øget udsortering af affald til genanvendelige og genbrug på festivalen. Dertil kommer flere hundrede festivalfrivillige, der under afvikling af festivalen er med til at omsætte planerne til virkelighed og indfri ambitionerne. Det er her, du kommer ind i billedet!

Nogle affaldsindsatser har vi mange års erfaring med, mens andre er helt nye i vores bestræbelse på år efter år at forbedre os og få mere allfald sorteret og væk fra pladsen, så ressourcerne kan udnyttes på den bedst mulige måde. Vi håber, du vil være med på holdet og bidrage til, at vi sammen kan skabe en renere og mere bæredygtig Roskilde Festival. Til gengæld vil vi gøre vores allerbedste for at skabe en god festival, hvor du som frivillig føler dig set, hørt og anerkendt - både for den person, du er, og for det arbejde, du udfører.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Kontakt os på teamaffald@roskilde-festival.dk. Så guider vi dig igennem de videre proces. Vi svares også gerne på spørgsmål.

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: min. 18 år 

INDSATS: +32 timer

KONTAKT: klaus.bloch@roskilde-festival.dk

Ansøg her

OM OPGAVEN

Vil du være frivillig hvor du gør en forskel for miljøet? Hvis ja, så bliv frivillig sammen med team “Rent Your Gear”, og hjælp med at få alt det udlejet udstyr ud til gæsterne og ind igen, når festivalen er ovre.

Du en del af et team, der gør en stor forskel for miljøet, da vi arbejder med festivalens telte, pavilloner mm., så det kan lejes ud igen.

Du skal have fire vagter a 8 timer.

Der er mulighed for vagter under og efter festivalen.

Opgaver under festivalen:

  • Udlevere udlejet udstyr til gæsterne
  • Modtage udstyr fra gæsterne

Opgaver efter festivalen:

  • Sætte ting på plads på vores lager
  • Sortering af udlejningsudstyr
  • Hjælpe vores chaufførteam
  • Afhente udstyr som ikke er indleveret, ude på teltpladsen

Du får ud over adgang til hele festivalen i alle dage:

  • Mad på dine vagter
  • Drikke på dine vagter
  • Adgang til vores bagområde, hvor resten af Team Rent Your Gear og vores frivillige foreninger holder til.
  • Adgang til vores bar
  • Mulighed for at sove i volunteercamping (Husk du selv skal tilmelde dig på People)
  • Super god samvittighed, fordi du hjælper festivalen med at blive mere bæredygtig.

OM DIG

Vi forventer at du:

  • Kan tage fire vagter á 8 timer
  • Er mindst 18 år
  • Er fleksibel i forhold til dine opgaver når du har vagt
  • Er mødestabil, engageret og ædru (på dine vagter)
  • Er glad og ikke er bange for at hjælpe til, når der er behov for det.

HVEM ER VI? 

Team Rent Your Gear er det team, der sørger for, at gæsterne kan leje campingudstyr som telte, stole, luftmadrasser og pavilloner til deres camp.

Vi har et fedt bagområde, med egen bar, hvor vi alle kan mødes før og efter vagterne.

Du kommer til at møde en masse andre frivillige – både nye og erfarne – og der bliver plads til både grin, hygge og gode snakke.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du tilmelder dig sammen med en eller flere venner, så skriv det i kommentarfeltet, det står sidst i formularen

Tilmeld dig her: https://forms.gle/RU7ErPizqw1W7qAv6

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: Min.18 år

INDSATS: +32 timer

Mulighed for seniorvilkår fra 65år. Som senior udgør din indsats 75 % af de normale timer. Skriv i ansøgningen, hvis du er 65år+ og ønsker at søge seniorvilkår.

KONTAKT: ros@htkd.dk

Ansøg her

OM OPGAVEN

Vil du kombinere festivalstemning med at gøre en forskel? Bliv frivillig på Roskilde Festival 2025 sammen med Holbæk Taekwondo Klub.

I år søger vi engagerede frivillige (170 – 190) til vores pantbod, hvor du kan være med til at gøre en forskel for miljøet, festivalen og vores forening.

Pantboden spiller en vigtig rolle på festivalen. Her sørger vi for, at flasker, dåser, krus og kander bliver genbrugt, samtidig med at vi holder festivalområderne rene og hyggelige. Som frivillig i pantboden tager du imod pantsamlernes pant og hjælper med at sikre, at alt bliver håndteret korrekt.

Som frivillig i pantboden får du:

  • Forplejning under dine vagter
  • Mulighed for at deltage i sociale arrangementer med de andre frivillige

Opgaven indebærer fire vagter á 8 timer fordelt over festivalen. Typisk tager du to vagter i opstartsdagene og to i koncertdagene. Vi gør vores bedste for at opfylde dine ønsker om at dele vagter med venner, så I kan nyde festivalen sammen både på og uden for vagterne.

For at være frivillig i pantboden, forventer vi, at du:

  • Kan tage fire vagter á 8 timer, herunder to sene aftenvagter.
  • Er mindst 18 år gammel.
  • Er mødestabil og engageret i dine vagter.
  • Har en positiv indstilling og lyst til at bidrage til et godt arbejdsmiljø.

OM DIG

Du er smilende, rumlig og serviceminded med stor lyst til at være sammen med andre mennesker. Du kan holde hovedet koldt og bevare smilet når der er travlt. Du har lyst til at være en del af et team, hvor man hjælper hinanden, fortælle gode historier og anekdoter om livet og er sammen om musikken.

TILGÆNGELIGE RAMMER

Vores team tilbyder følgende:

  • Opgaver der kan løses ved nedsat hørelse.
  • Opgaver uden behov for at skulle læse eller skrive.
  • Mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail.
  • Opgaver med begrænset kontakt til festivaldeltagerne.

HVEM ER VI? 

Holbæk Taekwondo klub er en 50 år gammel forening, hvor vi dyrker den koreanske kampsport Taekwondo. Vi lægger vægt på et rummeligt fællesskab med plads til alle og tager på Roskilde Festival for at tjene penge til klubben – og have nogle rigtig sjove dage sammen.

Vi går op i at skabe et stærkt sammenhold med god stemning og få nye frivillige inkluderet i fællesskabet. Udover festivalens mange tilbud til frivillige, har vi vores eget lille hyggelige bagområde. Her kan du få morgenmad hver morgen, så dagen starter i rart selskab. Vores frivilligtelt er derudover også et mødested løbet af dagene, når du trænger til en pause i et velkendt sted.

Fællesskab og festivalstemning

For os handler det ikke kun om indsatserne – det handler om fællesskabet og muligheden for at nyde musikken sammen. Vi sørger for at skabe sociale arrangementer, spiser sammen eller nyder festivalens koncerter i hinandens selskab. Som frivillig bliver du en del af den særlige Roskilde-ånd, hvor der altid er plads til grin, hygge og gode snakke.

Har du spørgsmål?

Du er meget velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål. Skriv til ros@htkd.dk  og vi svarer dig hurtigst muligt.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du gerne vil tilmelde dig som frivillig til Rosilde Festival i Holbæk Taekwondos pantbod, skal du følge dette link: https://ros.htkd.dk/ 

Hvis der er spørgsmål, så skriv endelig til os på ros@htkd.dk.

Hvis I er en vennegruppe, kan I sagtens tilmelde jer via linket – blot fortæl os, at I ønsker at have vagter sammen. Hvis du/I før har været frivillige på Roskilde Festival så skrive det i kommentarfeltet.

Vi er alle frivillige, og der kan derfor gå op til fem dage, før du hører fra os. Vi glæder os til at få dig med på holdet!

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +24 timer

Mulighed for seniorvilkår fra 65år. Som senior udgør din indsats 75 % af de normale timer. Skriv i ansøgningen, hvis du er 65år+ og ønsker at søge seniorvilkår.

KONTAKT: info@teamq.dk

Ansøg her

OM OPGAVEN

Har du lyst til at kombinere fysisk arbejde med masser af social kontakt og give festivalgæsterne den bedste oplevelse? Så bliv en del af Team Q – den mest sociale frivilligtjans på festivalen.

Vi søger frivillige til det hyggelige campingområde Q, placeret bag Orange Scene. Som frivillig i teamet arbejder du 3 vagter af 8 timer hver. Vagterne vil være i perioden den 1. - 6. juli. Der er tre typer vagter (klokken 07-15, 15-23 og 23-07), hvor du skal forvente at prøve alle typer i løbet af festivalen.

Under vagterne vil du arbejde tæt sammen med andre frivillige og have mulighed for forskellige arbejdsopgaver. Opgaverne vil bl.a. indebære at bemande porte og kontrollere armbånd, svare på spørgsmål fra festivalgæster, sikre skabe en god stemning i området, holde toiletter samt bade ordentlige, facilitere affaldssortering og snakke med gæsterne for at sikre en god stemning i området. Du er det første smilende ansigt festivalgæsterne møder og den, de altid kan henvende sig til. Så vær den frivillige, du også selv gerne vil møde!

OM DIG

Du skal være 18+ år og klar på fysisk aktivitet. Arbejdet kan være krævende, så du skal være forberedt på at tage fat og holde dig aktiv i løbet af vagterne. Du behøver ikke at have erfaring med at være frivillig eller have været på festivalen før. Vores managers og supervisors vil vejlede og hjælpe dig, hvis der er spørgsmål eller opgaver, som du er i tvivl om.

Vi forventer til gengæld, at du kan have god energi og møde på vagter med et smil på læben, så vi kan få nogle sjove timer sammen. Vi arbejder sammen, hjælper hinanden og sørger for, at både gæsterne og vi selv får en fantastisk oplevelse.

TILGÆNGELIGE RAMMER

Vores team tilbyder følgende:

  • Vi tilbyder opgaver der kan løses ved nedsat hørelse.
  • Vi tilbyder opgaver uden behov for at skulle læse eller skrive.
  • Vi tilbyder mulighed for, at du kan blive ringet op, hvis du har spørgsmål om frivilligrollen før festivalen. Send dit telefonnummer til os i en mail.

HVEM ER VI? 

Siden 2001 har vi været ansvarlige for at sikre gode rammer for festivalgæster i campingområder på Roskilde Festival. Vi har mange års erfaring og hjælper også til med planlægningen af en række initiativer på festivalen. Holdet bag Team Q er selv frivillige, som arbejder hele året for at få stablet festivalen på benene og skabe de bedste forudsætninger for vores frivillige. Det er vigtigt for os, at skabe hyggelige rammer for vores frivillige. Det gør vi blandt andet ved at have et bagområde, man altid kan tilgå med mulighed for ro, socialt samvær og faciliteter til selv at medbringe mad (køleskab, toaster etc.). Vi har også et dedikeret lederteam, som forbereder festivalen hele året og uddanner de daglige ledere på området.

Som frivillig hos os er du med til at støtte lokalt spejderarbejde, der giver børn og unge på tværs af økonomisk baggrund mulighed for at indgå i et fællesskab, hvor de får oplevelser og venner for livet. Alt overskud fra Team Q går til spejdergrupperne 1. & 2. Birkerød (Det Danske Spejderkorps). Midlerne bruges blandt andet til aktiviteter og lejre med børnene, samt etableringen af nye initiativer i foreningerne såsom specialspejd og familiespejd.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Du kan ansøge om en plads i teamet via vores hjemmeside: https://teamq.dk/ansoeg/. Vi håber på at se dig på Roskilde Festival 2025.

SPROGKRAV: Dansk 

ALDERSKRAV: Min. 21 år

INDSATS:  +32 timer

KONTAKT: tina.knudsen@roskilde-festival.dk. 

OM OPGAVEN

Roskilde Festivals Infocenter leder lige nu efter flere frivillige superhelte der sammen med os, vil sikre at festivalen igen i år bliver både episk og tryg! Vi er en del af festivalens pulserende hjerte, som har til opgave at besvare henvendelser, både pr. e-mail og via telefon, fra bl.a. publikum, med-frivillige, pårørende og samarbejdspartnere. Du vil have en nøglerolle i at hjælpe med alt fra mindre opgaver til større udfordringer, med et smil og høj ekspertise.

Din indsats er med til at sikre, at alle får en fantastisk og sikker oplevelse på Roskilde Festival!

Vi har 3 pladser tilbage på holdet, og de to af dem har de samme vagter, så hvis du vil afsted med en ven eller veninde, så kan I få helt ens vagter!

OM DIG

Det ville være skønt hvis du har tidligere erfaring med at give gæster, publikum eller kunder fantastisk, korrekt og knivskarp vejledning - måske fra et callcenter, en butik, events eller noget lignende.

Du må også meget gerne være bekendt med Roskilde Festival, enten som en tidligere frivillig eller festivals gæst!

TILGÆNGELIGE RAMMER

Vores team tilbyder følgende:

  • Vi tilbyder opgaver som ikke er fysisk krævende.
  • Vi tilbyder mulighed for at sidde ned ofte under vagter.
  • Vi tilbyder opgaver som foregår uden larm og høj musik.
  • Vi tilbyder mulighed for, at du kan blive ringet op, hvis du har spørgsmål om frivilligrollen før festivalen. Send dit telefonnummer til os i en mail.
  • Vi tilbyder særlig tilknytning til leder eller anden frivillig.
  • Vi tilbyder grundig og tålmodig vejledning til du føler dig tilpas i opgaven.

HVEM ER VI? 

Vi sørger for at du bliver lært godt op på din første vagt, så du er godt rustet til at håndtere enhver henvendelse. Og du behøver ikke at føle dig alene på vagt - en erfaren ildsjæl står altid klar til at hjælpe. Derudover har du adgang til et omfattende netværk på tværs af Roskilde Festival, så du altid kan finde svar på dine spørgsmål.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Så send en mail til tina.knudsen@roskilde-festival.dk. Del gerne et par ord om dig selv - vi glæder os sådan til at lære dig at kende!

Kunne du ikke finde det rette match?

Vi lægger løbende nye frivilligopslag op her på siden.

Du kan også følge med på Facebook.