Frivilligopslag

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +24 timer og +32 timer

KONTAKT: frivillig.programsikkerhed@roskilde-festival.dk

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN

Vi har 3 scener i Vest: Apollo, Gaia og Eos, Orange i midten og 3 scener i Øst: Avalon, Gloria/Platform og Arena.

Fælles for alle scenerne er, at vi både har frivillige foran scenen under koncerterne til at være passe på publikum og skabe den gode stemning sammen med dem, når artisterne gæster festivalen.

Bag scenerne har vi ligeledes frivillige, der er med til at passe på vores backstageområde – der indeholder alt fra kontorer, artister, grej, porte og ikke mindst alle dine medfrivillige.

Vi søger frivillige til Apollo, Avalon, Gloria/Platform, Orange og Arena. Her er det 24-timer frivillige, vi søger. Du får 3 vagter i perioden tirsdag 1. juli – lørdag 5. juli 2025.

Vi søger frivillige til Gaia og Eos. Her er er det 32-timers frivillige, vi søger. Du får 4 vagter i perioden søndag 29. juni – lørdag 5. juli 2025.

Rollen som frivillig til frontstage indebærer følgende:

  • Du er her sammen med dit hold, hvor du skal være med til at sørge for, at vores gæster har det godt under afvikling af koncerterne. Du kender dem måske allerede som de orange veste foran scenen.
  • Du vil stå med ryggen til scenen og vores gæster foran dig, Du skal blandt andet dele vand ud og være med til at hjælpe publikum væk fra de områder, hvor de står tæt.
  • Du skal være mega god til at give high fives til vores gæster og sætte en god stemning! Denne funktion kræver, at du har en god fysik og er psykisk robust.

Vi søger efter frivillige til denne rolle på følgende scener: Gaia, Eos, Avalon, Apollo, Orange og Arena.

Rollen som frivillig til backstage indebærer følgende:

  • Du er her med til at bemande adgangspositioner på vores område. Det vil sige foretage adgangskontrol af dem, der gerne vil ind på vores område og tjekke, at de har den rigtige akkreditering og dermed formel adgang til vores område.
  • At du har let til smil og er hjælpsom, når du bliver mødt af vores fantastiske gæster med spørgsmål.

Vi søger efter frivillige til denne rolle på følgende scener: Orange og Arena.

Rollen som frivillig til LineUp indebærer følgende:

  • Du er med til at dele armbånd ud til de af vores gæster, der gerne vil have adgang til vores inderste pit foran scenen under afvikling af en specifik koncert. Du er her også med til at holde styr på og afvikle køen og sørge for, at alt går ordentligt og roligt for sig.
  • At du har let til smil og er hjælpsom, når du bliver mødt af vores fantastiske gæster med spørgsmål.

Vi søger efter frivillige til denne rolle på følgende scener: Apollo, Orange og Arena.

OM DIG

Først og fremmest er det et krav, at du er fyldt 18 år, når festivalen starter lørdag 28. juni 2025. Dernæst skal du have super meget lyst til at blive tilknyttet en af vores scener og virkelig kunne tage fat, når det går stærkt.

Der er mange mennesker og ganske høj musik omkring dig. Modsat skulle du også kunne trives og hygge dig, når der sker knapt så meget ud på de tidlige morgentimer, og mågerne om muligt skriger om kap med din træthed.

Kort sagt skal du være skarp og omstillingsparat. Det stiller krav til, at du som person er klar til også at udfordre dig selv både fysisk og psykisk. Vagterne foregår stående, men i dine pauser kan du sagtens sidde og tage et velfortjent hvil.

TILGÆNGELIGHED

Vores team tilbyder følgende:

  • Vi tilbyder opgaver uden behov for at skulle læse eller skrive.
  • Vi tilbyder opgaver der foregår i et roligt tempo.
  • Vi tilbyder mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail.
  • Vi tilbyder særlig tilknytning til leder eller anden frivillig.
  • Vi tilbyder ekstra og tålmodig vejledning på opgaver ved behov.
  • Vi tilbyder et fællesskab uden alkohol i vores bagområde.

HVEM ER VI? 

Under Programsikkerhed på scenerne er vi, udover dig, mange andre frivillige. Flere har været med i mange år, og en del andre vil ligesom dig enten være helt nye eller blot have en enkelt eller to festivaler bag sig. Af den årsag er vi også rigtig gode til at tage imod nye og med det samme sørge for, at netop DU føler dig velkommen.

Det med småt:

Du skal hos os være frivillig i minimum 24 timer (fordelt på tre vagter) eller minimum 32 timer (fordelt på 4 vagter). Ud over det forventes, at du i perioden inden festivalen deltager i ét infomøde (ca. 2 timers varighed) samt et scenesikkerhedskursus (ca. 4 timers varighed – dette er obligatorisk ), som er på festivalens hovedkontor på Havsteensvej 11 i Roskilde.

Men allervigtigst bliver du en del af den store glade festivalfamilie med hang til #theorangefeeling. Vi sætter frivilligpleje meget højt og glæder os hvert år til hyggeligt gensyn med hinanden og ikke mindst til at møde alle de nye medlemmer af familien.

Og hvorfor er det nu, du skal vælge os at blive frivillig hos os?

En af vores frivillige fortæller: ”Fordi man bliver lykkelig og stolt helt ned i storetåen, når man får en high-5 eller et kram af en fremmede efter en koncert, som tak for man var der for dem og var med til at skabe den fantastiske ramme, som de elskede og havde en enestående oplevelse i.

Og fordi man bliver en del af et helt unikt fællesskab af vildt fremmede mennesker, der i en uge om året bliver ens nærmeste familie, som man simpelthen ikke kan vente med at se og kramme igen året efter. Et fællesskab der skaber noget helt utroligt og i virkeligheden fuldstændigt unikt.

En verden, som kun eksisterer en uge om året, men som er så uendeligt kompleks og fascinerende, og som det er spændende at få lov til at se ind i maskinrummet på - og endda være med til at få til at hænge sammen.”

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Så send en mail, hvor du fortæller om dig selv – hvad laver du til hver dag, hvorfor lige netop Roskilde Festival og hvad brænder du aller mest for? Skriv i emnefeltet, om du søger ”Backstage”, ”Frontstage” eller ”LineUp”. Hvis du allerede ved, hvilken scene du er interesseret i at være frivillig på, så skriv også gerne det – ellers finder vi det perfekte match til dig.

Vores mail er: frivillig.programsikkerhed@roskilde-festival.dk

Vi glæder os rigtig meget til at høre fra dig – og endnu mere til at lære dig at kende!

SPROGKRAV: Dansk og engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +24 timer // +32 timer

Mulighed for seniorvilkår fra 65år. Som senior udgør din indsats 75 % af de normale timer. Skriv i ansøgningen, hvis du er +65 år og ønsker at søge seniorvilkår.

KONTAKT: Julie.Nielsen@roskilde-festival.dk 

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN

Vi søger dig som heller ikke kan vente med at komme festival igen og mærke (det forhåbentlige) gode vejr og nyde musikken og en god sludder med dine venner og med-frivillige! 💃🏻

Vores primære opgave er at forsyne diverse udskænkningssteder med deres bestilte glas, så de kan servere drikkelse i lange baner til alle gæsterne. Vi pakker de rene glas og får sendt dem afsted, såvel som vi modtager de brugte glas og får dem sat på køl, til de skal afhentes af fragtfirmaet.

Vi har allerede fyldt mange af vores roller, men vi mangler stadig nogle til opgaven:

  • Kontor og nattevagt: her skal man hjælpe med at tage telefoner og sikre den administrative del af vores opgaver. Der vil også være mulighed for kun at have nattevagter eller et mix af dag- og aftenvagter.

OM DIG

Det er alle tjanser, som kræver, at man kan stå op i mange timer og har styr på snakketøjet, da mange frivillige er samlet og typisk med mange nye bekendtskaber efter vagterne.

Til truck-tjansen skal man have truckbevis.

Til kontor- og nattevagt-tjansen skal man være over 18 og gerne have erfaring fra at tale i telefon professionelt og være it-kyndig.

TILGÆNGELIGHED

Vores team tilbyder følgende:

  • Vi tilbyder opgaver, som ikke er fysisk krævende.
  • Vi tilbyder særlig tilknytning til leder eller anden frivillig.
  • Vi tilbyder opgaver med begrænset kontakt til festivaldeltagerne.
  • Vi tilbyder ekstra og tålmodig vejledning på opgaver ved behov.
  • Vi tilbyder at have kontakt til en selvvalgt familiemedlem/ven uden for festivalen for ekstra tryghed.

HVEM ER VI? 

Vi er et team, som har stået sammen i halvandet år og haft til opgave at være med til at opbygge projektet Genbrugsglas. Der er stor vægt på trivsel hos alle vores frivillige, og at der er plads til alle – med et stort fokus på, at vi rummer frivillige i alderen 16-64 år med forskellige baggrunde.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Skriv gerne en mail ved interesse til Julie.Nielsen@roskilde-festival.dk og skriv i emnefeltet, hvilken af rollerne der har din primære interesse: op og nedtagning, truck, pakke og sortering eller kontor. Forvent gerne svar inden for en uge

Hvis I er en gruppe, der søger sammen, så send gerne en mail med alle oplysninger i en.

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +32 timer 

KONTAKTfestival@darupgaards-rideklub.dk

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN

Smil og vink! Smil og vink!

Kan du lide at være i fronten? Har du lyst til at være med i et velorganiseret team, der har mange års erfaring? Så kom med sammen med os helt ude i fronten i Parkering West, hvor vi er nogle af de første, de glade og spændte festivalgæster møder, når de ankommer!

Vi sørger i fællesskab for den gode stemning, den lille dans, det høje humør og de gode jokes.

Hos os tjekker vi kørsels- og parkeringstilladelser, og så vejviser vi en hel del, når vores gæster ikke kan finde rundt

Over festivalen yder vi 32 timers vagter (normalt fordelt med minimum én dagvagt, én aftenvagt og én nattevagt), og kun en af dine vagter ligger på en musikaften/-nat. Du har selvfølgelig mulighed for at have indflydelse på din vagtplan, og du kan sagtens komme på hold med dine venner. Og psst! Der er forplejning på din vagt.

OM DIG

Du er smilende, udadvendt og serviceminded. Du kan holde hovedet koldt, når der er fart på, og du kan, i samarbejde med resten af teamet, holde humøret oppe i mere stille perioder

TILGÆNGELIGHED

Vores team tilbyder følgende:

  • opgaver som ikke er fysisk krævende.
  • mulighed for at sidde ned ofte under vagter.
  • opgaver der kan løses ved nedsat hørelse.
  • ekstra og tålmodig vejledning på opgaver ved behov.
  • et fællesskab uden alkohol i vores bagområde.
  • at have kontakt til en selvvalgt familiemedlem/ven uden for festivalen, for ekstra tryghed.

HVEM ER VI? 

Vi er Darupgaards Rideklub. Vi har i mange år stillet op for Roskilde Festival, både med medlemmer af rideklubben, venner, forældre og udefrakommende, der intet har med heste at gøre. I fællesskab skaber vi det høje humør under festivalen - og humøret varer ved resten af året. Sammen med jer sørger vi nemlig for, at vores medlemmer af rideklubben kan deltage i arrangementer indenfor ride sporten, hvor de kan komme ud og danne fællesskaber med andre, der interesserer sig for sporten. Vores holdning er, at der skal være råd til, at alle kan deltage, uanset hvilken baggrund man kommer fra. Det støtter man ved at engagere sig hos os.

Vores lederteam er alle gamle i gårde og har orange blod i årerne. Vi kan alle de gode historier, og vi deler gerne ud af dem! Vores erfaring med opgaven er så stor, er der efterhånden skal meget til at overraske os. Men vigtigst af alt så har vi et godt samarbejde hele året, og har den samme målsætning om, at alle skal have en god festival, hvor de føler sig set, hørt og anerkendt for de mennesker de er, og for de opgaver der udføres.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Skriv til festival@darupgaards-rideklub.dk.

I mailen skriver du dit navn og alder, og om I er flere venner, der gerne vil på samme hold

Fortæl os også meget gerne, om du tidligere har været frivillig.

SPROGKRAV: Dansk og engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +24 timer

KONTAKT: roskilde@dragonsfloorball.dk

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN

Kom og vær med til årets fest som servicevært i Trafik Nord.

Vores primære opgaver foregår på vejene lige nord for festivalen, omkring hovedindgangen til festivalpladsen (Darupvej og Maglegårdsvej). Vi sikrer, at kun køretøjer med de rigtige tilladelser og armbånd får lov at komme igennem vores porte og sluser. Vi tjekker armbånd på de gående og cykellister ved indgangene til festivalen. Det er både frivillige, festivalarbejdere samt almindelige gæster, som kommer gennem vores indgange. Det er primært båndtjek, ingen visitering. Vi hjælper dem, som ikke har de rigtige tilladelser, med anvisninger til, hvor de skal henvende sig for at få dem.

Du skal tage 4 vagter á 8 timer. Vagterne vælger du selv, men skal vælges som en samlet pakke. Vi åbner for vagtvalg, så snart vi har vores normering og vagtplan på plads.

OM DIG

Du møder selvfølgelig til tiden, gerne lidt før, og du må ikke være påvirket. Du svarer altid med et smil. Selvom vi kontrollerer tilladelser og bånd, er vi stadig en servicefunktion.
Vi vil møde alle slags mennesker og vi vil smile til alle og være positive. Hvis der er brug for hjælp så kontakter du din nærmeste leder.

TILGÆNGELIGHED

Vores team tilbyder følgende:

  • opgaver, som ikke er fysisk krævende.
  • opgaver, der foregår i et roligt tempo.
  • mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail.

HVEM ER VI? 

HG/Næstved Dragons er en floorballklub i Næstved. Vi er omkring 100 medlemmer med omtrentlig 50/50 fordeling på senior og ungdom. Alt hvad vi tjener på festivalen går ubeskåret til foreningens drift og aktiviteter til glæde for en masse aktive unge mennesker. Vi har dog et mål om, at omkring 1/3 af fortjenesten skal komme fra vores frivillige på festivalen til gode i form af god mad og et telt til hygge og billig øl osv.

Du bliver en del af et team og et fællesskab. Vi løfter sammen, også selvom festen fra i går hamrer igennem i hovedet og vejret er imod os. Vi tager altid udfordringer med et smil – og en fadøl når vi er færdige (måske flere). Vi går gerne den ekstra mil for vores frivillige, så længe respekten er gensidig.

Vi tilbyder:

1. Eget baseområde med sofaer, spil, fest, masser af hygge og festivalens bedste fadøl!
2. Gratis morgenmad alle dage 6.00 – 11.00, uanset om du har vagt eller ej.
3. Og selvfølgelig får du forplejning, når du er på vagt.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Er du interesseret, så skriv til os på roskilde@dragonsfloorball.dk.

Vi har også en Facebook-gruppe til alle vores frivillige, som vi har med år efter år. Gruppen finder du her: https://www.facebook.com/groups/RFDRAGONS.

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 20 år

INDSATS: +32 timer

KONTAKT: rfabsalon@gmail.com 

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN

Lions Absalon i Roskilde har i 2025 igen fået den spændende opgave at stå for en del af adgangskontrollen til Roskilde Festival – og vi har brug for DIG! Selvom vi lige nu oplever nogle ændringer og omrokeringer i forhold til specifikke opgaver og placeringer på festivalpladsen, kan vi allerede nu love, at du som frivillig vil være en vigtig del af festivalens hjerte.

Som frivillig forpligter du dig til at bidrage med +32 timers indsats i løbet af festivalen, fordelt over spilledagene – dag og nat. Din primære opgave bliver at stå ved indgangene, hvor du hjælper med at sikre, at alt forløber glat. Det kræver, at du er i god fysisk form og klar til at stå op igennem hele vagten. Om solen skinner, eller regnen drypper, er du klar – med enten solcreme eller regntøj i tasken!

OM DIG

Du skal på starttidspunktet være fyldt mindst 20 år. Du skal endvidere være i fysisk god form, idet opgaven kan kræve, at du står op i ca. 8 timer ad gangen.

HVEM ER VI? 

Vi er Lions Absalon, Roskilde – og vi bringer masser af erfaring med os fra tidligere lignende opgaver. Vi er en del af en humanitær organisation, der har næsten 300 lokalafdelinger spredt over hele Danmark. Når du er frivillig sammen med os, bidrager du til en humanitær indsats både lokalt, nationalt og internationalt. Vi fokuserer meget på at hjælpe børn og unge over hele verden.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du matcher ovenstående, og gerne vil have denne oplevelse i 2025, så tøv ikke med at henvende dig. Er I flere der ønsker at være på samme hold, så saml alle personerne i én mail, så forsøger vi at sammensætte holdene efter jeres ønsker. Skriv allerede i dag til Lions Absalon Roskilde på rfabsalon@gmail.com 

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +24 timer

Mulighed for seniorvilkår fra 65år. Som senior udgør din indsats 75 % af de normale timer. Skriv i ansøgningen, hvis du er 65år+ og ønsker at søge seniorvilkår.

KONTAKT: roskildefestivalo@gmail.com 

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN

Vores indsats er være serviceværter i Port 19 - det er den store nordlige publikumsindgang fra Darupvej til festivalpladsen. Det handler om at byde gæsterne velkomne og tjekke armbånd samt tasker for større effekter. Indsatsen består af 3x8 timer plus lidt tid til briefing før og debriefing efter.

Porten er bemandet fra onsdag til søndag, og arbejdet vil derfor være i denne periode. Vi står i ly for sol og vind under alléen med bøgetræer i Port 19. Musikken fra Orange kan tydeligt høres, når man er på vagt – og du er velkommen til at danse med!

Vi tager gerne hensyn til dine koncertønsker – jo før du melder dig til, jo bedre muligheder vil du have for selv at vælge dine tider. Søg gerne med dine venner!

OM DIG

Kan du bevare roen og give et smil i – til tider – hektiske situationer?

Esperantoholdet søger frivillige, gerne med mod på ledelse og initiativer til løsning af de mange små såvel som store praktiske opgaver i indsatsen som servicevært. Humor, opmærksomhed og glimt i øjet er nogle af vores vigtigste arbejdsredskaber.

TILGÆNGELIGHED

Vores team tilbyder følgende:

HVEM ER VI? 

Esperantoholdet har været med på Roskilde Festival i over 15 år og har ry for god indsats, god stemning, og at vi passer på hinanden. Vi er et unikt internationalt team, der sætter pris på at mødes og holde et brag af en arbejdsfestival sammen. Vi har den holdning, at det er lige så vigtigt for os, at vores frivillige har det godt, som at vi løser vores opgave med god stil.

Vi sætter stor pris på vores frivillige og tilbyder god hygge, et gratis telt sat op i vores rolige lejr på frivilligcamping og gratis vegansk mad i vores komfortable base gennem HELE festivalen (alle hjælper lidt med madlavning og opvask, det er så hyggeligt).

Vi støtter fortsat ofre for krigen i Ukraine. I de seneste år har vi samlet ind til mennesker i nød på grund af krigen i Ukraine. Hjælpen distribueres gennem ukrainske esperantotalende til ikke-militære formål. Idéen bag vores fælles sprog, Esperanto, er fred, ligeværdig kommunikation mellem mennesker og fælles forståelse – mellem russere og ukrainere og mellem alle andre folkeslag.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Tilmelding og info: http://esperantoholdet.dk 
Vi glæder os til at høre fra dig!

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 21 år

INDSATS: +100 timer (frivillig med catering)

KONTAKT: bo.laufort@roskilde-festival.dk 

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN

Safetyværter er festivalens øjne, øre og hænder ”i marken”.

De varetager en lang række opgaver, der strækker sig fra at være festivalens ambassadører og guider for gæster og frivillige til at være en aktiv del af det stående beredskab ved utilsigtede hændelser, hjælper når mange mennesker skal kunne bevæge sig sikkert rundt m.m. Du vil få mange kilometer i benene, en tæt dialog med de øvrige deltagere (både gæster og andre frivillige) og vil i mange tilfælde være ”den første” på stedet og derfor også kunne være en ”problemknuser” for mange af de små udfordringer, der opstår undervejs på festivalen. I sidste ende vil du føle, at du og din indsats faktisk har gjort en forskel.

Vores samlede fysiske indsats under festivalen begynder fredag 27. juni 2025 og er ikke afsluttet før sent søndag 6. juli 2025. Vi arbejder udendørs og døgnet rundt under hele festivalen. Vi arbejder i små teams af 2-3 personer, hvor vi runderer på hele festivalpladsen og campingområderne.

Vores vagtplan afspejler de forventningerne, vi har til antallet af ”udfordringer”, og derfor vil:

  • Mindst 2 til 3 af vagterne ligge ”om aften/natten” (14.00-06.00)
  • Minimum 2 af disse vagter ligge under Final Days (onsdag-lørdag).

OM DIG

Vi søger derfor personer, der har en eller flere af de nedenstående kompetencer og kvalifikationer:

  • Du er moden af sind
  • Du har hjertet på rette sted
  • Du ser ikke problemer, men udfordringer, og har en servicemæssig tilgang til dem
  • Du vil gerne gøre en forskel
  • Du har måske også en professionel eller anden baggrund i enten pædagogik, beredskab, håndtering af mennesker eller konflikthåndtering

Vi sætter dog krav om at det følgende er på plads:

  • Du er fyldt 21 år senest 20. juni 2025.
  • Du læser, taler og forstår dansk.
  • Du kan fremvise en ren straffeattest.

Herudover forventes det, at du:

  • ikke føler ubehag ved større forsamlinger af mennesker
  • ikke føler dig utilpas ved kommunikere ved hjælp af radio
  • ikke bliver afskrækket af at se mennesker, der føler sig dårlige eller er kommet til skade.
  • er i rimelig fysisk form, da du skal forvente at gå 15-20 km på hver vagt


Det med småt:

Du vil skulle levere en personlig indsats, der består af:

  • at afsætte minimum 30 minutter til en samtale med en HR-ansvarlig (f.eks. pr. telefon eller andet)
  • forudgående deltagelse i et obligatorisk 12-timers kursus (sted ukendt pt.) på en dag i maj eller juni
  •  ”hjemmearbejde” i form af læsning af materiale som f.eks. festivalens sikkerheds- og beredskabsplaner
  • 4 vagter a ca. 8 timers varighed (festivalfrivillige med catering)
  • Deltagelse i enkelte kurser og/eller møder før, under og efter festivalen.
  • Du bliver oprettet i RFX (Festivalens helårs eventfirma), som giver mulighed for kompetencer og adgang til at deltage i kurser og events hele året, hvis det ønskes.

HVEM ER VI? 

Vi er en beredskabsenhed, der har base på beredskabskontoret, hvor vi samles og har vores eget telt med hygge og udstyr, hvor vi mødes før under og efter vagter. Vi har fællesmøder på festivalen, hvor vi mødes.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Skriv til frivillig.safety@roskilde-festival.dk, og du vil herefter snarest blive kontaktet af et medlem af HR-teamet.

SPROGKRAV: Dansk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +100 timer

KONTAKT: Laura.wang@roskilde-festival.dk

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN

Vil du være en del af holdet, der bygger GAIA? Så er det nu du skal spidse ører! Vi er et lille byggehold, der står for at bygge GAIAs scene, bagområde og publikumsareal i ugen inden festivalen løber af stablen. Vi piller ned igen, når festivalen er slut. Mere præcis bygger vi op fra mandag d. 23. juni til og med lørdag d. 28. juni, og piller ned fra søndag d. 6. - mandag d. 7. juli. Det er nødvendigt, at du kan deltage i hele perioden – til gengæld har du så ingen vagter under hele festivalen!

Mere præcist, er det os der bygger scenen, assisterer vores skønne teknikere med opsætning af lyd og lys – ja alt på scenen, vi bygger FOH, handicappodium, mercandicebod, opsætter mojo foran scenen, trækker strøm og indretter bagområdet. Vi opsætter og bygger alt det, der skal stå klar, inden koncerterne kan spille på GAIA.

OM DIG

Du skal have pågåmod og være klar på at indgå i et fællesskab. Vi er et lille hold på 14 byggere, der både lægger mange timer sammen i vores indsats og bor sammen under opbygningen i sovebyen.

Erfaring med at bygge scener er ikke et krav, men selvfølgelig et plus. Du behøver ikke være et kæmpe brød for at kunne være med – men du skal være klar på at tage fat, blive beskidt og højst sandsynligt bruge forskelligt værktøj. Har du certifikat til teleskoplæsser, er det et ekstra plus!

Som del af byggeholdet er der nogle krav til din førlighed og fysiske kunnen, da opgaven kræver dette. Skulle man være interesseret i rollen, men i tvivl om hvorvidt man fysisk kan deltage, så skriv endelig en mail - så kan vi tage en snak om det.

TILGÆNGELIGHED

Vores team tilbyder følgende:

  • Vi tilbyder opgaver uden behov for at skulle læse eller skrive.
  • Vi tilbyder mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail.
  • Vi tilbyder opgaver med begrænset kontakt til festivaldeltagerne.
  • Vi tilbyder at have kontakt til en selvvalgt familiemedlem/ven udenfor festivalen, for ekstra tryghed.

HVEM ER VI? 

Som frivillig på GAIAs byggehold, bliver du en del af et fællesskab, hvor der er plads til hele dig. Vi tjekker ind hver morgen, går samlet til alle måltider og bruger gerne aftenerne sammen, når vi er færdige med dagens opgaver. Sidstnævnte er selvfølgelig valgfrit.

GAIA er vores fælles projekt, og som frivillig på GAIA bliver du en vigtig del af det. Du får en vigtig rolle I at skabe et fællesskab, hvor vi er gode ved hinanden og gør plads til alle, så alle, både frivillige, artister og publikum, kan være dem selv og deltage på lige vilkår, uanset køn, seksualitet, etnicitet og personligt udtryk.
Vi er sammen om at skabe en helt unik publikumsoplevelse, hvor fællesskabet på GAIA afspejles I de oplevelser man har som artist og pubikum under vores teltdug. Vi er stolte af vores scene, vores arbejdsmiljø og den enestående oplevelse, vi giver til publikum.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du er interesseret i at blive en del af GAIAs byggehold, så skriv en ansøgning til byggeleder Laura på Laura.wang@roskilde-festival.dk og byggelederassistent Natalie på Natalie.gammelgaard@roskilde-festival.dk

Fortæl os, hvorfor du gerne vil være en del af holdet, hvad du kan bidrage med og om du har noget erfaring fra lignende hold.

Du er også altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål.
Vi tager som udgangspunkt ikke imod ansøgninger fra grupper. Er I flere der ønsker at deltage sammen, så send os hver især en mail, hvor I nævner hvem I gerne vil deltage sammen med.

Vi glæder os til at høre fra dig!

GAIA-glitter-glæde fra
Natalie og Laura

SPROGKRAV: Dansk eller engelsk

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +32 timer

KONTAKT: groen.rf@gmail.com

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN

Vores ansvarsområde på Indre Plads omhandler port-kontrol i frivillige porte. Dvs. man tjekker for adgangsgivende armbånd og kommercielle tjek, dvs. drikkevarer og andet der medbringes ind på pladsen.

Vi har 4 vagter af 8 timer fordelt på 9 dage, så man har 2 vagter under First Days og 2 vagter under Main Days.

Hvis man er en gruppe, der gerne vil afsted sammen er det en mulighed da vi søger over 100 frivillige.

OM DIG

I portene har vi meget kontakt med både andre frivillige og almindelige deltagere på festivalen. Derfor er det vigtigt at du er udadvendt, smilende og social. Vi er med til at gøre festivaloplevelsen god for begge grupper. Af den grund er det vigtigt at vi har engageret frivillige, der er med til at sprede en god atmosfære og som gør det bedste vi kan for at løse opgaven.

TILGÆNGELIGHED

Vores team tilbyder følgende:

  • Vi tilbyder mulighed for at sidde ned ofte under vagter
  • Vi tilbyder opgaver som foregår uden larm og høj musik.
  • Vi tilbyder mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail.
  • Vi tilbyder ekstra og tålmodig vejledning på opgaver ved behov.

HVEM ER VI? 

Foreningen GRØN er dedikeret til at skabe et solidt fundament for unge i Holbæk Kommune, så de er godt rustet til at træde ind i voksenlivet med positive forudsætninger og muligheder. Foreningen bestræber sig på at støtte unge med økonomiske og sociale udfordringer gennem frivilligt foreningsarbejde, med udgangspunkt i indsatser med festival. Vi ønsker på sigt at forbinde unge med muligheder, ressourcer og organisationer i det bredere samfund, som kan hjælpe med at realisere deres potentiale.

I vores base er vores fællesskab og vi bestræber os på at lave arrangementer, der er med til at ryste de frivillige sammen og give dem en god oplevelse på festivalen. Det kan være at vi tager op og ser koncerter sammen, spiller banko med forskellige præmier eller noget helt tredje.

Vi sørger for at være nærværende for vores frivillige og man er altid velkommen til at tale med os og hænge ud sammen med os.

Du vil have fuld adgang til festivalen, forplejning under din vagt, mulighed for at oplade din telefon i basecamp og adgang til Volunteer Village.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Skriv en motiveret ansøgning til groen.rf@gmail.com og så bestræber vi på at kontakte dig inden for 24 timer.

Vi glæder os til at modtage jeres ansøgninger og ser frem til en sommer med musik, fællesskab og frivilligt arbejde.

SPROGKRAV: Dansk eller Engelsk 

ALDERSKRAV: Min. 18 år

KONTAKT:  festival@teamramsoe.dk

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN 

Kan du lide at være med hvor der sker noget? Har du lyst til at være med i et velorganiseret team, med mange års erfaring? Så kom med sammen med os ved indgang øst.
Vi er nogle af de første, som de glade festivalgæster møder, når de ankommer.
Sammen sørger vi i fællesskab for den gode stemning, det høje humør og de gode grin.
Er i flere sammen, vil vi gøre rigtig meget for at i kan få vagter sammen.

OM DIG


Vi søger smilende og glade frivillige, som har lyst til at vejlede og tale med festivalgæsterne samt deltage i kontrol af busser, trafik, tjek af kørselstilladelser og vise vej.

HVEM ER VI?

Team Ramsø er en håndbold forening, der er beliggende i Viby Sjælland.
Vi har mange års erfaring med at deltage i festivalen, så du kan forvente at der er styr på tingene. Vi har et godt fællesskab, som er rart at være en del af.
Ved at støtte vores forening bidrager man til, at vi inden for håndbolden kan holde kontingentet nede, så håndbold bliver for alle.

Udover Roskilde Festivals vilkår til alle frivillige tilbyder vi:

·        Vores eget baseområde

·        Opladning af mobiltelefon

·        Altid kaffe/the og kage

·        Fælles grillaften under festivalen

·        Et skønt fællesskab

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvordan sikrer du dig plads? Skriv til festival@teamramsoe.dk
I mailen må du gerne skrive dit navn, alder og om i er flere venner der gerne vil på samme hold. Vi svarer hurtigt.

SPROGKRAV: Dansk eller Engelsk 

ALDERSKRAV: Min. 18 år

INDSATS: +32 timer 

KONTAKT: kristian.andersen@roskilde-festival.dk

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN

Ud over den gode stemning vi lægger for dagen i vores hyggelige enhed, får du også hos os muligheden for at komme omkring på både campingområdet og indre plads og assistere med forskelligartede opgaver og får på denne måde en nuanceret oplevelse af stemningen, omfanget og driften af Roskilde Festival. 

Opgaverne kan være af akut karakter eller ligge der, hvor der er opstået et uforudset pres. Eksempler på opgaver kan være at hjælpe til i madboder med produktion og salg, opbygning/ klargøring op til åbningen af indre plads, reparationer, transport og fragt, portvagt, små opgaver hist og pist med flere. 

OM DIG

Du vikarierer på forskellig vis i 32 timer fordelt på 4 vagter i tidsrummet fra 28/6 - 6/7, inkl. forplejning - halvdelen af tiden lægges i løbet af dagene med musik på indre plads. Når tiden er til det, vælger du selv dine vagter, så længe der er ledige tider.

HVEM ER VI? 

Vikarservice er sat I verden for at hjælpe til, hvor der er behov for det, under Roskilde Festival. Udover Roskilde Festivals gode frivilligfaciliteter og tilbud, har vi vores eget baseområde i Vikarservice med et hyggeligt venteområde, toiletter, drikkevarer og mulighed for opladning af sin telefon. Herudover er der nye bekendtskaber, ja sågar venskaber, det venter på DIG, når du bliver sendt i felten af vores venlige dispatchers. Vi passer godt på dig og du bliver ikke sendt ud på en opgave, som vil være eller føles problematisk for dig. ’Vores’ vikarer skal behandles godt!

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

KOM GLAD og oplev RF25, festen og musikken, indefra og udefra. Vi har desværre ingen mulighed for at tage frivillige ind under 18 år. 

Skriv til teamleder Kristian på: kristian.andersen@roskilde-festival.dk

SPROGKRAV: Dansk 

ALDERSKRAV: Min.18 år

INDSATS: +32 timer

KONTAKT: Vex Mex - Green Street Food

Ansøg på mail her

OM OPGAVEN

Vi går rigtig meget op i bæredygtighed - i alt fra emballage til råvarer og vi vægter højt, at vores frivillige har en god oplevelse.

Vagterne er 8 timer ad gangen - i alt er du frivillig i 32 timer - og du er klar på op til 2 nattevagter. Der er altid en god stemning på vores hold og du kommer til at være i et super fedt team med en masse dedikerede mennesker.

Du vælger selv en vagtpakke i vores vagtsystem efter først-til-mølle og du skal kunne tage vagter alle dage fra og med lørdag den 28. Juni til og med søndag den 6. Juli.

OM DIG

Du er positiv, service-minded og har prøvet at arbejde før, fx i et fritidsarbejde. Du kan klare at stå op i mange timer og du er med på tage fat når der er travlt og du har lyst til at være i et team af 60 mennesker, hvor humøret er højt og kaffe et tilgængeligt hele døgnet :-) 

Du har lyst til at snitte, vaske op og betjene kunder – alt hvad der hører til en madbod. Du er bruger af Facebook, da al kommunikation foregår derigennem.

TILGÆNGELIGHED

Vores team tilbyder følgende:

  • Vi tilbyder opgaver uden behov for at skulle læse eller skrive
  • Vi tilbyder mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail
  • Vi tilbyder opgaver med begrænset kontakt til festivaldeltagerne
  • Vi tilbyder et fællesskab uden alkohol i vores bagområde

HVEM ER VI? 

Vi er en 100 % vegansk madbod, som serverer mad og drikkevarer på camping West -burgers, wraps, nachos, kaffe, limonade, havregryn, smoothies osv.

VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?

Hvis du vil være en del af vores team, så send en privat besked til Vex Mex - Green Street Food på Facebook, hvor du skriver 1) hvorfor du gerne vil være en del af vores team, 2) hvad du laver nu 3) hvor gammel du er den 28. Juni 2025 og 4) hvor du tidligere har arbejdet samt 5) dit telefonnummer. Vi ses til den fedeste festival!

Kunne du ikke finde det rette match?

Vi lægger løbende nye frivilligopslag op her på siden.

Du kan også følge med på Facebook.