SPROGKRAV: Dansk og engelsk
ALDERSKRAV: Min. 15 år
INDSATS: +24 timer // +32 timer
Mulighed for seniorvilkår fra 65år. Som senior udgør din indsats 75 % af de normale timer. Skriv i ansøgningen, hvis du er 65år+ og ønsker at søge seniorvilkår.
KONTAKT: Julie.Nielsen@roskilde-festival.dk
OM OPGAVEN
Vi søger dig som heller ikke kan vente med at komme festival igen og mærke (det forhåbentlige) gode vejr og nyde musikken og en god sludder med dine venner og med-frivillige! 💃🏻
Vores primære opgave er at forsyne diverse udskænkningssteder får deres bestilte glas så de kan servere drikkelse i lange baner til alle gæsterne. Vi pakker de rene glas og får sendt dem afsted såvel som vi modtager de brugte glas og får dem sat på køl til de skal afhentes af fragtfirmaet.
Overordnet har vi følgende roller:
- Op og nedtagning: her skal du hjælpe med at sætte pavilloner, borde/bænke-sæt og generelt bygge hub op til afviklingen. Dette betyder vagter ons-fredag før festivalen samt søn-tirsdag efter festivalen
- Truck: har du truckbevis og kan hjælpe med at køre paller ind og ud af de store kølere, så er dette måske noget for dig? Vi skal bruge folk til truck ugen op til festivalen samt under og efter afvikling
- Pak og sortering: her søger vi frivillige som har lyst til at hjælpe med at pakke de rene glas og sortere de brugte. Her har man mulighed for at tilmelde sig sammen med folk man kender eller komme og møde en masse nye frivillige, da det er et stort hold specielt sidst på ugen
- Kontor og nattevagt: her skal man hjælpe med at tage telefoner og sikre den administrative del af vores opgaver. Der vil også være mulighed for kun at have nattevagter eller et mix af dag og aftenvagter.
OM DIG
Det er alle tjanse,r som kræver man kan stå op i mange timer og har styr på snakketøjet, da mange frivillige er samlet og typisk med mange nye bekendtskaber efter vagterne.
Til truck-tjansen skal man have truckbevis
Til kontor og nattevagt-tjansen skal man være over 18 og gerne erfaring fra at tale i telefon professionelt og være it-kyndig.
TILGÆNGELIGHED
Vores team tilbyder følgende:
- Vi tilbyder opgaver som ikke er fysisk krævende.
- Vi tilbyder særlig tilknytning til leder eller anden frivillig.
- Vi tilbyder opgaver med begrænset kontakt til festivaldeltagerne.
- Vi tilbyder ekstra og tålmodig vejledning på opgaver ved behov.
- Vi tilbyder at have kontakt til en selvvalgt familiemedlem/ven udenfor festivalen, for ekstra tryghed.
HVEM ER VI?
Vi er et Team som har stået sammen i 1,5 år og haft til opgave, at være med til, at opbygge projektet Genbrugsglas. Der er stor vægt på trivsel hos alle vores frivillige og at der er plads til alle - et stort fokus på vi rummer frivillige i alderen 16-64 år med forskellige baggrunde.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Skriv gerne en mail ved interesse til Julie.Nielsen@roskilde-festival.dk og skriv i emnefeltet hvilken af rollerne der har din primære interesse: op og nedtagning, truck, pakke og sortering eller kontor. Forvent gerne svar indenfor en uge
Hvis I er en gruppe der søger sammen så send gerne en mail med alle oplysninger i en.
SPROGKRAV: ingen krav men en fordel at kunne dansk eller engelsk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: 32+ timer
Vi tilbyder et begrænset antal senior-roller til personer på 65+ år. Som senior skal du lægge en indsats på 75 % af det samlede timeantal. Skriv i ansøgningen, hvis du er 65+ og ønsker disse vilkår.
KONTAKT: rgn@dr.dk
OM OPGAVEN
Vi er en pantbod, der har åbent 24/7, hvor vi modtager og sorterer pant. Som frivillig hos os har du 4 vagter á 8 timer, og på vagterne sørger vi for mad og drikke til de frivillige. Vi er beliggende i campingområde West. Vi skal bruge 180 frivillige, og hvis I søger sammen som en gruppe, sætter vi jer på samme hold.
OM DIG
Vi har ikke de store krav, men det er en klar fordel, at du er smilende og serviceminded.
TILGÆNGELIGHED
Vores team tilbyder:
- mulighed for adgang til vores område for kørestolsbrugere, eller andre med nedsat mobilitet
- opgaver uden behov for at skulle læse
- mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail
- opgaver med begrænset kontakt til festivaldeltagerne.
HVEM ER VI?
Vi er en fodboldklub i Valby, som bruger RF til at skaffe penge til at sende vores medlemmer ud og rejse samt give dem bedre vilkår i hverdagen. Vi har haft pantboden i mere end 10 år og vi har hvert år en masse forskellige frivillige fra hele verden og i forskellige aldre, som derved har mulighed for at skabe netværk/nye venner. Vi sætter godt humør og samarbejde meget højt hos os.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Kontakt René Nielsen på 28543918 eller rgn@dr.dk. Vi bestræber os på at svare inden for 24 timer.
SPROGKRAV: Dansk eller engelsk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: +32 timer
KONTAKT: festival@darupgaards-rideklub.dk
OM OPGAVEN
Smil og vink! Smil og vink!
Kan du lide at være i fronten? Har du lyst til at være med i et velorganiseret team, der har mange års erfaring? Så kom med sammen med os helt ude i fronten i Parkering West, hvor vi er nogle af de første, de glade og spændte festivalgæster møder, når de ankommer!
Vi sørger i fællesskab for den gode stemning, den lille dans, det høje humør og de gode jokes.
Hos os tjekker vi kørsels- og parkeringstilladelser, og så vejviser vi en hel del, når vores gæster ikke kan finde rundt
Over festivalen yder vi 32 timers vagter (normalt fordelt med minimum én dagvagt, én aftenvagt og én nattevagt), og kun en af dine vagter ligger på en musikaften/-nat. Du har selvfølgelig mulighed for at have indflydelse på din vagtplan, og du kan sagtens komme på hold med dine venner. Og psst! Der er forplejning på din vagt.
OM DIG
Du er smilende, udadvendt og serviceminded. Du kan holde hovedet koldt, når der er fart på, og du kan, i samarbejde med resten af teamet, holde humøret oppe i mere stille perioder
TILGÆNGELIGHED
Vores team tilbyder følgende:
- opgaver som ikke er fysisk krævende.
- mulighed for at sidde ned ofte under vagter.
- opgaver der kan løses ved nedsat hørelse.
- ekstra og tålmodig vejledning på opgaver ved behov.
- et fællesskab uden alkohol i vores bagområde.
- at have kontakt til en selvvalgt familiemedlem/ven uden for festivalen, for ekstra tryghed.
HVEM ER VI?
Vi er Darupgaards Rideklub. Vi har i mange år stillet op for Roskilde Festival, både med medlemmer af rideklubben, venner, forældre og udefrakommende, der intet har med heste at gøre. I fællesskab skaber vi det høje humør under festivalen - og humøret varer ved resten af året. Sammen med jer sørger vi nemlig for, at vores medlemmer af riderklubben kan deltage i arrangementer indenfor ridesporten, hvor de kan komme ud og danne fællesskaber med andre, der interesserer sig for sporten. Vores holdning er, at der skal være råd til, at alle kan deltage, uanset hvilken baggrund man kommer fra. Det støtter man ved at engagere sig hos os.
Vores lederteam er alle gamle i gårde og har orange blod i årerne. Vi kan alle de gode historier, og vi deler gerne ud af dem! Vores erfaring med opgaven er så stor, er der efterhånden skal meget til at overraske os. Men vigtigst af alt så har vi et godt samarbejde hele året, og har den samme målsætning om, at alle skal have en god festival, hvor de føler sig set, hørt og anerkendt for de mennesker de er, og for de opgaver der udføres.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Skriv til festival@darupgaards-rideklub.dk.
I mailen skriver du dit navn og alder, og om I er flere venner, der gerne vil på samme hold
Fortæl os også meget gerne, om du tidligere har været frivillig.
SPROGKRAV: Dansk og engelsk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: +24 timer
KONTAKT: roskilde@dragonsfloorball.dk
OM OPGAVEN
Kom og vær med til årets fest som servicevært i Trafik Nord.
Vores primære opgaver foregår på vejene lige nord for festivalen, omkring hovedindgangen til festivalpladsen (Darupvej og Maglegårdsvej). Vi sikrer, at kun køretøjer med de rigtige tilladelser og armbånd får lov at komme igennem vores porte og sluser. Vi tjekker armbånd på de gående og cykellister ved indgangene til festivalen. Det er både frivillige, festivalarbejdere samt almindelige gæster, som kommer gennem vores indgange. Det er primært båndtjek, ingen visitering. Vi hjælper dem, som ikke har de rigtige tilladelser, med anvisninger til, hvor de skal henvende sig for at få dem.
Du skal tage 4 vagter á 8 timer. Vagterne vælger du selv, men skal vælges som en samlet pakke. Vi åbner for vagtvalg, så snart vi har vores normering og vagtplan på plads.
OM DIG
Du møder selvfølgelig til tiden, gerne lidt før, og du må ikke være påvirket. Du svarer altid med et smil. Selvom vi kontrollerer tilladelser og bånd, er vi stadig en servicefunktion.
Vi vil møde alle slags mennesker og vi vil smile til alle og være positive. Hvis der er brug for hjælp så kontakter du din nærmeste leder.
TILGÆNGELIGHED
Vores team tilbyder følgende
- opgaver, som ikke er fysisk krævende.
- opgaver, der foregår i et roligt tempo.
- mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail.
HVEM ER VI?
HG/Næstved Dragons er en floorballklub i Næstved. Vi er omkring 100 medlemmer med omtrentlig 50/50 fordeling på senior og ungdom. Alt hvad vi tjener på festivalen går ubeskåret til foreningens drift og aktiviteter til glæde for en masse aktive unge mennesker. Vi har dog et mål om, at omkring 1/3 af fortjenesten skal komme fra vores frivillige på festivalen til gode i form af god mad og et telt til hygge og billig øl osv.
Du bliver en del af et team og et fællesskab. Vi løfter sammen, også selvom festen fra igår hamrer igennem i hovedet og vejret er imod os. Vi tager altid udfordringer med et smil og en fadøl når vi er færdige (måske flere). Vi går gerne den ekstra mil for vores frivillige så længe respekten er gensidig.
Vi tilbyder:
1. Eget baseområde med sofaer, spil, fest, masser af hygge og festivalens bedste fadøl!
2. Gratis morgenmad alle dage 6.00 – 11.00, uanset om du har vagt eller ej.
3. Og selvfølgelig får du forplejning, når du er på vagt.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Er du interesseret, så skriv til os på roskilde@dragonsfloorball.dk.
Vi har også en Facebook-gruppe til alle vores frivillige, som vi har med år efter år. Gruppen finder du her: https://www.facebook.com/groups/RFDRAGONS.
ABOUT THE TASK
We serve consistently great comfort food!
Volunteering with us is about giving the best you've got to help us serve great food for the guests at Roskilde Festival.
You will be volunteering in a busy but fun restaurant setting. You will never be alone, but you will always be in close contact with co-volunteers and our professional staff.
Our food stalls are big and spacious. You will have a great sense of the festival athmosphere when on duty.
Volunteering in a food stall is all about handling food or being in contact with our guests.
All volunteers will take part in regular cleaning duties. There's no great cooking without great cleaning.
All volunteers will say 'yes' to one night shift too. But never alone.
We work in an ALCOHOL FREE environment.
As a volunteer with Feast you will gain access to picking your own shifts. This means that you will be able to coordinate with your friends when you will be volunteering.
Do expect to be on your feet for hours when you're volunteering in a food stall at Roskilde Festival. We provide breaks and food during your shifts, but volunteering is not vacation time. We expect that you bring good energy and that you're ready to give it your best.
We take pride into making our food from scratch. We take pride into being nice.
ACCESSIBILITY
Our team offers following accessibility:
- We offer tasks that can be completed with reduced hearing
- We offer tasks that do not require speaking
- We offer special support from a leader or another volunteer.
- We provide extra and patient guidance on tasks as needed
- We offer a community without alcohol in our back area
ABOUT YOU
We ask that you're a team player and that you have a positive mind set. Volunteering at Roskilde Festival is about helping each other. We depend on you being somebody we can trust and we depend on you being ready to help with whichever tasks are necessary. Training will be provided.
ABOUT US
FEAST is proud partners with Roskilde Festival since 2012. Volunteering with FEAST is about serving fresh homemade food of great quality to our guests at Roskilde Festival.
Through our work we collectively contribute to the philanthropic non-profit work of the Roskilde Festival foundation
WANT TO JOIN US?
Register here: www.feast-festival.dk.
Once you've registered, you'll receive an email within an hour with further information. If you don't receive an email, please check your junk mail.
Questions: Contact Carsten via cs@feast-festival.dk.
SPROGKRAV: Dansk
ALDERSKRAV: Min. 18 år
INDSATS: +24 timer og +32 timer
OM OPGAVEN
Vi har 3 scener i Vest: Apollo, Gaia og EOS, Orange i midten og 3 scener i Øst: Avalon, Gloria/Platform og Arena.
Fælles for alle scenerne er, at vi både har frivillige foran scenen under koncerterne til at være passe på publikum og skabe den gode stemning sammen med dem, når artisterne gæster festivalen.
Bag scenerne har vi ligeledes frivillige, der er med til at passe på vores backstage område – der indeholder alt fra kontorer, artister, grej, porte og ikke mindst alle dine medfrivillige.
Vi søger frivillige til Apollo, Avalon, Gloria/Platform, Orange og Arena. Her er det 24-timer frivillige, vi søger. Du får 3 vagter i perioden tirsdag 1. juli – lørdag 5. juli 2025.
Vi søger frivillige til Gaia og EOS. Her er er det 32-timers frivillige, vi søger. Du får 4 vagter i perioden søndag 29. juni – lørdag 5. juli 2025.
Rollen som frivillig til frontstage indebærer følgende:
- Du er her sammen med dit hold, hvor du skal være med til at sørge for, at vores gæster har det godt under afvikling af koncerterne. Du kender dem måske allerede som de orange veste foran scenen.
- Du vil stå med ryggen til scenen og vores gæster foran dig, Du skal blandt andet dele vand ud og være med til at hjælpe publikum væk fra de områder, hvor de står tæt.
- Du skal være mega god til at give high fives til vores gæster og sætte en god stemning! Denne funktion kræver, at du har en god fysik og er psykisk robust.
Vi søger efter frivillige til denne rolle på følgende scener: Gaia, EOS, Avalon, Apollo, Orange og Arena.
Rollen som frivillig til backstage indebærer følgende:
Du er her med til at bemande adgangspositioner på vores område. Det vil sige foretage adgangskontrol af dem, der gerne vil ind på vores område og tjekke, at de har den rigtige akkreditering og dermed formel adgang til vores område.
Men samtidig også have let til smil og være hjælpsom, når du bliver mødt af vores fantastiske gæster med spørgsmål.
Vi søger efter frivillige til denne rolle på følgende scener: Orange og Arena.
Rollen som frivillig til LineUp indebærer følgende:
Du er med til at dele armbånd ud til de af vores gæster, der gerne vil have adgang til vores inderste pit foran scenen under afvikling af en specifik koncert. Du er her også med til at holde styr på og afvikle køen og sørge for, at alt går ordentligt og roligt for sig.
Men samtidig også have let til smil og være hjælpsom, når du bliver mødt af vores fantastiske gæster med spørgsmål.
Vi søger efter frivillige til denne rolle på følgende scener: Apollo, Orange og Arena.
OM DIG
Først og fremmest er det et krav, at du er fyldt 18 år, når festivalen starter lørdag 28. juni 2025. Dernæst skal du have super meget lyst til at blive tilknyttet en af vores scener og virkelig kunne tage fat, når det går stærkt.
Der er mange mennesker og ganske høj musik omkring dig. Modsat skulle du også kunne trives og hygge dig, når der sker knapt så meget ud på de tidlige morgentimer, og mågerne om muligt skriger om kap med din træthed.
Kort sagt skal du være skarp og omstillingsparat. Det stiller krav til, at du som person er klar til også at udfordre dig selv både fysisk og psykisk. Vagterne foregår stående, men i dine pauser kan du sagtens sidde og tage et velfortjent hvil.
TILGÆNGELIGHED
Vores team tilbyder følgende:
- Vi tilbyder opgaver uden behov for at skulle læse eller skrive.
- Vi tilbyder opgaver der foregår i et roligt tempo.
- Vi tilbyder mulighed for at blive ringet op ved spørgsmål om frivilligrollen før festivalen, hvis du sender dit telefonnummer til os i en mail.
- Vi tilbyder særlig tilknytning til leder eller anden frivillig.
- Vi tilbyder ekstra og tålmodig vejledning på opgaver ved behov.
- Vi tilbyder et fællesskab uden alkohol i vores bagområde.
HVEM ER VI?
Under Programsikkerhed på scenerne er vi, udover dig, mange andre frivillige. Flere har været med i mange år, og en del andre vil ligesom dig enten være helt nye eller blot have en enkelt eller to festivaler bag sig. Af den årsag er vi også rigtig gode til at tage imod nye og med det samme sørge for, at netop DU føler dig velkommen.
Det med småt:
Du skal hos os være frivillig i minimum 24 timer (fordelt på tre vagter) eller minimum 32 timer (fordelt på 4 vagter). Ud over det forventes, at du i perioden inden festivalen deltager i ét infomøde (ca. 2 timers varighed) samt et scenesikkerhedskursus (ca. 4 timers varighed – dette er obligatorisk ), som er på festivalens hovedkontor på Havsteensvej 11 i Roskilde.
Men aller vigtigst så bliver du en del af den store glade festivalfamilie med hang til #theorangefeeling. Vi sætter frivilligpleje meget højt og glæder os hvert år til hyggeligt gensyn med hinanden og ikke mindst til at møde alle de nye medlemmer af familien.
Og hvorfor er det nu, du skal vælge os at blive frivillig hos os?
En af vores frivillige fortæller: ”Fordi man bliver lykkelig og stolt helt ned i storetåen, når man får en high-5 eller et kram af en fremmede efter en koncert, som tak for man var der for dem og var med til at skabe den fantastiske ramme, som de elskede og havde en enestående oplevelse i.
Og fordi man bliver en del af et helt unikt fællesskab af vildt fremmede mennesker, der i en uge om året bliver ens nærmeste familie, som man simpelthen ikke kan vente med at se og kramme igen året efter. Et fællesskab der skaber noget helt utroligt og i virkeligheden fuldstændigt unikt.
En verden, som kun eksisterer en uge om året, men som er så uendeligt kompleks og fascinerende, og som det er spændende at få lov til at se ind i maskinrummet på - og endda være med til at få til at hænge sammen.”
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Så skal du ikke være med hos os? Jo da….dét er da lige præcis det, du skal
Lyder det som noget for dig? Så send en mail, hvor du fortæller om dig selv – hvad laver du til hver dag, hvorfor lige netop Roskilde Festival og hvad brænder du aller mest for? Skriv i emnefeltet, om du søger ”Backstage”, ”Frontstage” eller ”LineUp”. Hvis du allerede ved, hvilken scene du er interesseret i at være frivillig på, så skriv også gerne det – ellers finder vi det perfekte match til dig.
Vores mail er: frivillig.programsikkerhed@roskilde-festival.dk
Vi glæder os rigtig meget til at høre fra dig – og endnu mere til at lære dig at kende!
OM OPGAVEN
Lions Absalon, Roskilde, har igen i 2025 fået den spændende opgave at stå for en del af adgangskontrollen til Roskilde Festival – og vi har brug for DIG! Selvom vi lige nu oplever nogle ændringer og omrokeringer i forhold til specifikke opgaver og placeringer på festivalpladsen, kan vi allerede nu love, at du som frivillig vil være en vigtig del af festivalens hjerte.
Som frivillig forpligter du dig til at bidrage med 24-30 timers indsats i løbet af festivalen, fordelt over spilledagene – dag og nat. Din primære opgave bliver at stå ved indgangene, hvor du hjælper med at sikre, at alt forløber glat. Det kræver, at du er i god fysisk form og klar til at stå op igennem hele vagten. Om solen skinner, eller regnen drypper, er du klar – med enten solcreme eller regntøj i tasken!
OM DIG
Du skal på starttidspunktet være fyldt mindst 20 år. Du skal endvidere være i fysisk god form, idet opgaven kan kræve, at du står op i ca. 8 timer ad gangen.
HVEM ER VI?
Vi er Lions Absalon, Roskilde - og vi bringer masser af erfaring med os fra tidligere lignende opgaver. Vi er en del af en humanitær organisation, der har næsten 300 lokalafdelinger spredt over hele Danmark. Når du er frivillig sammen med os, bidrager du til en humanitær indsats både lokalt, nationalt og internationalt. Vi fokuserer meget på at hjælpe børn og unge over hele verden.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Hvis du matcher ovenstående, og gerne vil have denne oplevelse i 2025, så tøv ikke med at henvende dig. Er I flere der ønsker at være på samme hold, så saml alle personerne i én mail, så forsøger vi at sammensætte holdene efter jeres ønsker. Skriv allerede i dag til Lions Absalon Roskilde på rfabsalon@gmail.com
OM OPGAVEN
I team Interne Formater afvikler vi møder for andre Roskilde Festival ildsjæle. Vi søger 32 timers frivillige til at indgå i vores afviklings team.
Møderne foregår seks aftener fordelt på hele året, det forventes du kan afvikle minimum fire fællesmøder. Vi mødes på venue og gør klar inden deltagerne kommer, og hjælpes med at alt er som det skal være, til efter sidste deltager er gået. Møderne afholdes i Roskilde og nogle gange i København.
Det er vores opgave aftenerne kører på skinner, hvis der skal fyldes drikkevarer op, styres teknik, checkes gæster ind, opstilles stole/borde/staffelier og mange andre praktiske opgaver.
Udover at sørge for vellykket arrangementer, er vi med til at holde Festivalgløden tændt hele året, så den er klar til at udfolde sig til en fantastisk festival på Dyrskuepladsen.
Som 32 timers frivillig i vores team har du ingen opgaver under festivalen. Du lægger dine 32 timer fordelt på afvikling af fællesmøder. Det forventes du kan tiltræde rollen fra start januar 2025.
OM DIG
- Du er smilende og serviceminded
- Du kan løse opgaver der kræver en normal/god fysisk tilstand
- Du er omstillingsparat og klar til at slå til hvis der er brug for ekstra hænder
- Du kan lide at tale med folk og er samarbejdsvillig
- Du har lyst til at indgå i et hyggeligt fællesskab med teamet og brænder for Roskilde Festival
HVEM ER VI?
Vores team spænder bredt i både alder, baggrunde og kompetencer, hvilket vi ser som en styrke i at løse opgaver sammen. Vi har efterhånden kendt hinanden i mange år og sætter stor pris på det gode sammenhold vi har, og at fællesmøderne også skal være en hyggelig aften for os.
Vi er et lille erfarent hold der, udover at sætte en ære i at skabe gode arrangementer for andre frivillige, først og fremmest har et bankende (orange) Roskilde Festival hjerte.
VIL DU VÆRE EN DEL AF HOLDET?
Hvis du har læst hertil, og synes det lyder som noget for dig, kan du kontakte Teamleder Mette Bang på mette.bang@roskilde-festival.dk eller på 6176077 og høre mere. Hvis du ved at det lige er dig, kan du sende en mail med navn, alder og et par linjer om hvorfor du er den rette frivillige til vores team, så får du svar hurtigst muligt.
Vi lægger løbende nye frivilligopslag op her på siden.
Du kan også følge med på Facebook.